Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Utställning, pizza och 5 månaders spruta!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 mars 2016 12:38

Hej på er!


Påsken är överstökad för denna gång och jag har redan tagit ner dem flesta påsksakerna!

Riset skall dock få stå kvar i några dagar till.


Igår så var det så himla skönt väder så vi gick en promenad och avslöt med varsin glass!

 


Massor med krokus och blåsippor såg vi oxå!  

ÄLskar när man verkligen ser i naturen att våren är påväg  

   


Vi dukade upp med lunch på trappen i solen när vi kom hem men W ville absolut inte sitta ute så vi fick duka in och äta inomhus istället och då vart han nöjd! :)


På eftermiddagen så rullade vi ut mot Lärbro för vi skulle gå på utställningen som hölls där.

Min mamma ställde ut några tavlor men det var så mycket folk så vi kom inte ens in i lokalen.

Så det var riktigt tråkigt för det hade vi sett fram emot. 


Vi åkte då istället hem till min moster som fyllde år och åt tårta!

W fick träffa mina kusinbarn och jag tror att det kommer att vara full fart på dem om nått år  


Han fick även lite presenter ifrån min moster! :)

 


Vi passade på att äta pizza på Grannen innan vi åkte hem, jag tycker så himla mycket om deras pizza och bearnaisesåsen är riktigt grym, tips om ni åker igenom Lärbro!


Idag hade vi ÄNTLIGEN ett besök hos bvc igen (vi har inte varit där sen den 23:de Januari).

Mätning & vägning stod på schemat och sen 5 månaders sprutorna.

Vi köpte Emla plåster häromdagen och herregud vilken skillnad idag mot sist vi tog sprutorna!

Visst började han att gråta men inte alls lika mycket som sist och han slöt nästan direkt när han fick komma upp i famnen efteråt.

Så det skall vi köpa nästa gång det är dags för sprutor igen!  


Han vägde 7.430 så han hade gått upp 1.440 kg och var 65 cm så nu skall hela garderoben bytas ut (igen!!) 

Vi har i princip bara kläder i stl 62 så nu måste vi handla på oss massor i stl 68 och även lite i stl 74! 

Det går ju så fort att växa ur storlekarna, två månader kunde han ha 62 sen var det dags att byta!

Han följde iaf sin kurva jättebra så det känns skönt, och så fick vi svar på massor av våra frågor oxå vilket känns jättebra! :)


Nu sover han i soffan så jag hoppas att han klarar sig ifrån feber som han gjorde sist!  

Jag kikar runt på lite dregglisar och har hittat några på tradera som föll mig i smaken men inte i pris, 49kr för en tycker jag är lite väl dyrt.

Men en kanske han skall få iaf när han var så duktig idag   


 


Här är några utav favoriterna! :)



Har helt glömt att visa upp R's tatuering som blev klar förra veckan! :)
 



Tyckte den blev jättefin  

Jag har ännu inte bestämt vart jag skall sätta mitt W så jag avvaktar lite! :)



Ha en fin dag! :)



Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards