Alla inlägg den 1 juni 2015

Det har VARIT en sommarmånad men nu är det tyvärr ännu en vårmånad, iaf om ni frågar mig.

När jag var liten så tyckte man sommaren var här när juni kom, nu önskar jag mest att få slippa vinterjackan och långkalsongerna.

Var det lika kallt för? Att man bara har glömt från år till år eller har vädret förändras? Hur som helst:
- Värmen snälla, kom till ön snart!!

Helgen försvann precis lika fort som den brukar göra.

Jag avslutade fredagen med ett sent kvällspass sen cyklade (älskar att kunna cykla till o från jobbet)
jag hem och där väntade grönsaker, chips & dipp, Let's Dance och Ack Värmland.

Lördag var riktigt tråkigt väder att vakna till, massor med regn så man trodde hösten kommit alldeles för tidigt.

R hade åkt iväg när jag gick upp så jag åt frukost och lyssnade på radion, gjorde lite ärenden på stan sen åkte jag och fikade vid Linnea och kollade på hennes lägenhet som hon köpt för ett tag sen :)

Och efter det var det middag nere på Joda med R's familj som varit nere och fixat i stugan hela helgen.
Proppmätt på deras tacos rullade (iaf jag därifrån sen) hem till sängen och vilade middag, vilket är så grymt skönt :)

På kvällen såg vi film och fick finbesök <3

Saknar mina igelkottar jättemycket från min förra lägenhet, dom kunde man klocka efter hur dags dom dök upp, älskade små djur!

Men så av en händelse så tittade jag ut när det började skymma (är nog en gammal vana den här årstiden)
och fick se en kotte vid vår altan så lyckan var total!
Ost och köttbullar dukades upp men det var bara osten som dög, kanske inte gillade kryddpepparn jag har i mina köttbullar ;)

Söndagen så vaknade vi ganska tidigt så R åkte iväg och köpte frukostbröd och jag fixade frukost tills han kom tillbaks, helt ok deal :)



Sen åkte vi in till stan och köpte morsdags presenter till våra mammor, fikade på H10 och sen hem och skulle sätta ihop vår hammock.

Lättare sagt en gjort så svärfar fick komma förbi och hjälpte till, vi andra fikade inne i värmen :)


Men nu står den där så det enda dom saknas nu är 2 kuddar och massor med sol & värme :)

Gräddade pannkakor till kottarna ifall dom skulle komma förbi igen, sen sjönk vi ner i soffan till E.T :)
Sen var helgen slut!

Kramar P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards