Alla inlägg den 9 juni 2015




 I söndagsmorse  så tog vi båten upp till Sthlm för att gå på dop för min vän Malin och Janos dotter Leona som föddes den 24/12-14.


Dopet började kl 16 och vi kom till stan runt halv 1 så vi gick och åt lunch och gick sen i några affärer innan vi åkte til kyrkan.

Efter dopet var det mat och tårta i lokalen brevid.

Vi började med Meze, som är så.himla.gott
(Fick receptet på Tabbouleh av Janos syster så igår var vi uppe på högtorget och jag köpte persilja så jag kan göra det till helgen).

Sen kom det in grillbuffe med bla köttfärsspett och kyckling och grillade grönsaker (missade dock att fota det).


Efter det var det kakor och tårta som Malin gjort allihop själv, hon är så pysslig och duktig :)

Däremellan all mat så var det dans och sång till en DJ som hyrts in så det var inget stillsamt och lugnt dop ;)
Vi avstod dock från dansen ;)
Häftigast att se är hur Leona är i centrum av dansen hela tiden och är superglad utan att vara rädd att gå från famn till famn :)


Strax efter 23 checkade vi ut från dopet (och plockade såklart varsin goodiebag)
Sen och åkte vi trötta och belåtna hem till Malin och Janos lägenhet för att sova.

Sen var det på huvud i säng efter en intensiv dag/kväll.

 
Och gårdagen spenderades runtom i Sthlm, bara flöt omkring och njöt av stan (dock var inte vädret med oss med det var iaf uppehåll)

Örhängena hade jag sen innan men köpte 2 par extra ifall jag tappar ett ;)
Duschcreme från Yves rocher som doftar sommar (läs solkräm med kokos)

Långklänning fick följa med hem oxå.

Det här fick dock inte följa med hem från NK men det står väldigt högt upp på önskelistan och har gjort sen jag fick sova i det för ett par år sen, kan inte släppa vilket underbart material det var att vakna i.
Men 2.990kr för påslakanet och 790kr för ett örngott.. Får nog stå kvar på önskelistan :/

Sen var det dags att bege sig till båten och åka hem till ön igen och kliva in i vardagen för idag väntar jobb men först blir det en pw och sola för himlen är klarblå.

Hoppas ni får en bra vecka.
Jag kör min sista arbetsvecka nu sen väntar 3 (förhoppningsvis) soliga veckor framför mig :D

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards