Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 29 juni 2015 07:53

Sista semesterveckan inleds idag, tiden går så fort!
Vet att jag tjatar mycket om det men den gör ju verkligen det.
Helgen flög förbi i vanlig ordning.

Fredagkvällen spenderade jag inne vid Maria med ost & kex och skräckfilm.

Vi såg två st (Amityville 2 och den sista minns jag inte namnet på men den var tyvärr ingen höjdare för jag somnade då och då).

Tog med lite körsbär, popcorn och vin (ja det är alkoholfritt) så vi hade en riktig frossarkväll
På lördagen så var det motordag en liten bit utanför Visby. Så vi åkte dit och kikade.
Det var utställning med både bilar, traktorer och motorcyklar.

Tog dock inga kort på bilarna utan bara på lilla Princess Leia Skall jag nånsin ha en liten hund så blir det en chihuahua

9 månader är hon och så himla väluppfostrad.
Skäller inte, går fot och är supersocial (dock har hon 2 hg övervikt) ;)

Underbara lilla varelse.
Efter det så åkte vi och åt på Monroe's med några kompisar.
Det är ett hamburgehak som är amerikanskt inspirerat.
Nu ligger det uppe på Skarphäll men det ska flytta ner på hamnen i juli :)
Ett tips om man gillar amerikanskt inredning med grymma burgare och milkshake :)

Sen åkte vi hem och solade lite och tog det lugnt innan vi packade in oss i bilen och åkte ut på Tofta skjutfält och grillade lite korv till kvällsmat :)






Sen blev det full fart hem. Slänga sig i soffan och se Thelma & Louise och äta chips och dipp.
Båda somnade dock efter halva filmen...

Lördagen hade dom lovat strålande sol så vi gick upp vid halv 9 och åt frukost sen packade vi kylbagen med mat och åkte ut till vitviken.
Allt så lovande ut både på dit vägen och när vi väl slagit läger på stranden.

Efter en stund kom Annika, Eddie och Emelie oxå ut och vill ha sol i ansiktet men då hände något.

Någon där uppe ville annorlunda...

Eddie tror han är en liten knähund :)

Vi åkte hem och där sken solen från klarblå himmel så jag fick min sol tillslut :)

Sen pysslade vi lite här hemma, vilade och sen var det dags att börja med maten, Jenna & Robert skulle komma på middag mot kvällen :)


Tänkte inte på att ta några bilder alls under kvällen.
Men alla vet ju hur grillat kött med tillbehör ser ut ;)

Efter dom åkte så stupade vi i säng, vi skulle se en skräckfilm men vi båda somnade ifrån den! :)

Idag (eller igår för att vara exakt) började Almedalsveckan aka politikerveckan så nu är Visby överbelamrat med folk så jag håller mig därifrån!

Skall äta frukost sen styr jag bilen mot Fårösund :)
Vädret skulle vara mulet så någon strand är det ändå inte tal om :)

Hoppas ni har en bra start på veckan, kanske nån som börjar sin semester idag? :)

Kramar P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards