Alla inlägg den 26 juni 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 26 juni 2015 07:51

Idag går vi in i v23.
Känns som det var igår jag lite chockat laddade ner appen och skrev in beräknat födelsedatum.
Tiden går väldigt fort och när den här veckan är över så väger han redan, 550 gr, vilket är ett halvt mjölkpaket.
Nyss var han ett litet embryo?!

Om mig som mamma står det att man kan ha problem med matsmältningen och även få halsbränna och förstoppning, vilket jag hoppas att jag slipper!
Urinläckage vid hosta och nysningar kan vara en vanlig åkomma oxå.

I en annan gravidapp står det att man ännu kan ha humörsvängningar och vara väldigt känslosam och det är nånting jag ännu känner av.

Har även insett att det är en morgonpigg liten kille som ligger där inne och kickar (undrar vem han brås på)   

Jag brukar vakna runt kl 5 och går då upp på toa och när jag sen kryper ner i sängen igen så känner jag av honom allt som oftast varje morgon.
Även på kvällarna runt 21-22 så är han väldigt aktiv (kan han inte ha ärvt av mig eftersom jag brukar somna då) ;)
Även om det är väldigt ovant att känna att någon sparkar en från insidan av magen så känns det skönt att känna honom varenda dag

Köpte rosor & liljor igår och dom gjorde sig himla bra inne i sovrummet på byrån!
Längtar tills liljorna slår ut och börjar dofta!

Var ute på själsö igår och plockade fläderblommor så jag kan göra sommarens saft :)
Dricker inte alls mycket saft men flädersaft hör sommaren till och det gör jag varje sommar :)

Efter maten igår så var vi nere på hamnen en sväng och åt glass och tittade på båtarna.
R upptäckte en ny sort som han köpte, smakade litegrann och fi fan vad vidrig den var.
Nej sill för sig och glass för sig men han uppskattade att dom fått fram smakerna så bra! :)
Blir säkert en succé i sommar :)
Själv tog jag kanelbulle och sockervadd, sött och gott :)

Nu skall jag gå upp och äta för magen skriker bokstavligen efter frukost :)

Senare  idag blir det lunch på isolabella :)
Längtar efter deras lunchbuffé :)

Helgen är ännu en öppen bok så jag får se vad vi fyller upp den med eller om det blir en riktigt slapparhelg med chips och godis och film i soffan :)

Hur som helst så önskar jag er en riktigt fin helg   

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards