Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 juni 2015 20:46




Plockar ännu folk 7 sorters blommor och lägger under huvudkudden för att drömma om den dom skall gifta sig med?
Eller har folk inte den tiden längre?

Jag tänker ofta på barnen i Bullerbyn runt midsommar, hur dom var sammansvetsade hela grannlaget och hade all tid i världen att fira midsommar i lugn och ro utan stress.
Ville alltid bo som dom när jag blev stor, o än är det inte försent om jag tänker efter ;)

Har varit på stan en sväng idag, handlat inför imorgon både i mat och dryckesväg.

Köpte varsin ram så vi kunde rama in våran lilla kille och ha på sängborden :)

Slank även in på Lindex och handlade en liten tjockare body till honom.
Känns ännu väldigt ovant att det är till vår lilla familj jag handlar men det släpper nog med tiden :)

Igårkväll när vi satt och såg film så kände jag för första gången några sparkar.
Är helt säker på att det var det och när jag förklarade för R hur det kändes så jämförde jag det med muskelryckningar som man kan få ibland och det var fler som hade den förklaringen på nätet såg jag sen :)

Så nu känns det ännu mera verkligt 
Mycket skriveri om bebisen nu men det här är ju så stort för oss :)








Blir ju ingen starkare alkohol för min del den här midsommaren så jag köpte ett fläderblomsvin och lite mousserande persikodryck som det så fint heter ;)

Blommorna till min krans är klara så imorgon skall bara björkriset ut och knyckas ,skall den visserligen sättas ihop oxå men det är nästa projekt ;)

Nu skall jag göra laxröra till snittarna vi skall ha med imorgon, pannkakor till kottarna ska stekas sen väntar en dusch och efter det en stund i soffan med min lilla älskling
Stressa inte ihjäl er nu för det blir midsommar iaf och ta det lugnt i trafiken Har fått panikbromsa 2 ggr idag för folk som kör helt åt helvete rent ut sagt så åk hellre 10 min tidigare och kom fram hela <3

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards