Alla inlägg under mars 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 mars 2016 10:40

Måndag och helgen passerade förbi galet fort (igen)!

Lägenhetsvisningen i fredags var absolut inget för oss, mycket mindre än på bilderna och väldigt slitet.
Men som tur var hade vi ju inga större planer för det objektet utan vi var mest nyfikna! :)

Fredagen bjöd även på att jag vann en tävling på instagram!
Det cirkulerar ju mycket tävlingar där hela tiden så det är ju klart man är med och hoppas på vinst, och denna gång hade jag (W) turen att vinna! :)
Så nu är ett nytt påskalanset påväg hem till honom ifrån www.knorkan.se!

Efter visningen så hade vi tvättstugan och sen kom R's kompis förbi och fikade och när han åkte så lagade vi hamburgare! :)

Lite senare så åt vi även lite ost och kex! :)

När lördagen kom så hade vi lite ärenden på stan, sen kom Anders hit och vi åt mat och kikade på Melodifestivalen! :)
Tyckte ni rätt låt vann?!
Jag har svårt att tro att den kommer vara överlägsen utomlands men vi får se! :)

På eftermiddagen så vände sig även W från rygg till mage och vilken lycka i dem små ögonen!   
Så som han har kämpat och nu har han ÄNTLIGEN lyckats!!   

På söndagen så åkte vi och handlade lite presenter för jag skulle iväg på en överraskningsfest på kvällen! :)

Vi lagade även en tacopaj och busade med W!
Vid kl 19 körde grabbarna in mig till Visby och så mötte jag upp Anders
& Helén för att ta en öl, och sen gick vi upp till G:a Masters där festen hölls!

Gluggen ( som jobbade) misstänkte ingenting så det var jättekul när folk trillade in efterhand och kort därefter blev han avbytt utav en kille och fick mingla omkring med gästerna! :)

Det bjöds på snittar och bubblor och sen två fina tårtor! :)
Han är helt såld på golf så vad passade då bättre än golftårtor! :)

Det var supergott alltihop och riktigt kul att vara få vara ute men vid kl 22 tackade jag för mig och smet hem! :)
Galet trött och det kändes som att klockan var 3 på natten!


Idag blir det en lugn dag, W ligger och sover på mitt bröst och jag kikar lite på Malou efter tio!
Inga måsten, bara mys står på schemat!
Dock ska vi ta en promenad till affären för att köpa smörgåsrån för nu börjar bli dags att introducera gluten för W nu medan jag ännu ammar! :)

Vi skall även åka ner till Babyproffsen nu i veckan och kika på en matstol vad det finns för olika modeller! :)

Ha en fin måndag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 mars 2016 11:15


Saker jag längtar till just nu!


- Till sommaren för jag känner att den här sommaren kommer att bli den bästa någonsin!

Jag ser så mycket fram emot att få vara ledig HELA sommaren och få spendera den med W och även R som kommer att vara ledig i fyra veckor!


Tillbringa dagar vid stranden med massor av sol och massa gott att äta.


Att få känna värmen mot kroppen längtar jag massor till!


Även att få börja dagen med att äta frukost utomhus.






- Till min nya jacka kommer!


Jag beställde en Bomberjacka häromdagen så jag hoppas att den kommer nu i veckan!

Det är alldeles för varmt med vinterjacka nu på dagarna när solen lyser!



- Till i påsk!


Äta massa god påskmat och godis (såklart)!



Påskmaten som vi åt förra året!

På kvällen åkte jag iväg och träffade två kompisar, planen var en helkväll på krogen men eftersom W redan låg i magen så blev det alkoholfritt vin för min del och hemgång när dem gick ner på stan! :)

 





Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 12 mars 2016 14:04

Måste bara visa upp detta Bamse pussel som vi var och hämtade tidigare idag! :)

Jag la ut en liten krok om att få köpa Bamse spel/pussel på Fb i veckan i hopp om att någon hade något att sälja! :)

Och vi hade tur för en tjej skrev att hon hade ett pussel med sex olika motiv att sälja för 30kr!


Ett gammalt hederligt pussel precis så som jag önskade! :)
Men jakten fortsätter, jag är inte i mål ännu! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 mars 2016 14:15


Favoritårstid: Kan inte välja en för jag tycker att varje årstid har sin charm.


Favoritmat: Måste svara tacos men en riktigt god köttbit som är blodig är svårslaget!


Favoritfilm: Dagboken, har ni inte sett den så planera in den i helgen!


Favoritdag: Fredag!


Favoritfärg: Vitt (inredning) Svart (kläder)


Favoritgodis: Lakrits


Favoritchips: Salt & Vinäger (med endast gräddfil)


Favoritdjur: Svårt, kan verkligen inte bara välja ett djur!


Favoritkläder: Jeans, uggs och t-shirt!


Favoritprogram: Alla slags matprogram


Favoritapp: Instagram


Favoritparfym: Dolce and Gabbana the One!


Favoritkanal på radion: P4 alla dagar i veckan!





En bild från i somras när håret var riktigt ljust och fräknarna hade en självklar plats på näsan!

 

Kram P!







Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 mars 2016 11:37

Hej på er!


Är ni laddade för en helg med fredagsmys, utgång eller blir det jobb? :)


Här hemma har vi bokat tvättstugan mellan 16-19 och efter det skall vi äta hamburgare med lite goda tillbehör och därefter väntar Let's Dance!

Såå kul att det börjar igen! :)


Vi skall även gå på en visning idag här i Vibble idag men mest bara för att vi är nyfikna på hur det ser ut!

Här kan ni kika på det!


Solen försäker tränga igenom så jag hoppas den hittar fram så man kan få lite inspiration till att börja göra i ordning på framsidan.

Ett utav mina bästa vårtecken när dem sopar bort gruset ifrån vägarna och det gjorde dem här igår!  


Nu hör jag att W börjar vakna till så vi hörs lite senare!  


Stor kram!


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 10 mars 2016 19:43

Idag har världens bästa pojkvän/sambo/pappa födelsedag!
28 år fyller R idag!
Han har avsagt sig allt firande men jag kunde inte låta bli att överraska honom med en liten smörgåstårta när han kom hem från jobbet! :)


Annars då?!
Jag och W har inte gjort så mycket varken igår eller idag!
Vi var förbi Alexandra på en snabbfika igår och idag hämtade vi smörgåstårtan hemma vid Mikaela (hade gömt den där då inte R skulle hitta den) och passade på att fika vid henne och Alva! :)
Sen lämnade vi lite kläder på röda korset och köpte en sån söt liten porslinask! :)
Just nu får hans nappar ligga i den!

Nu ikväll tog vi en sväng till affären och månen var bara en tunn,tunn strimma!
Så fin men kommer såklart inte till sin rätt med bara mobilkameran!

Nu skall vi öppna flaskan med bubblor och äta utav smörgåstårtan och kika lite på tv! :)

Hoppas ni har en fin kväll!
Slänger in en bild på mig och W från tidigare idag! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 mars 2016 21:08

Idag ringde klockan vid sju och då gick jag upp och åt frukost, sen gjorde jag mig iordning och lagom jag var klar så vaknade W sen gick vi upp till musiklekis vid kl nio! :)

Lånade en bild utav Christins instagram på W när han fick gunga i ett lakan mellan mig och Gullevi medans vi sjunger för honom! :)
Det är med skräckblandad förtjusning han gör det! :)


När det var slut tog vi en promenad innan vi gick hem och åt lunch! :)
Det har varit riktigt fint väder över ön idag så man har känt att våren är påväg! :)

Hemma väntade hans nya byxor som jag köpt utav en tjej som syr jättefina barnkläder på instagram! :)



Jag har gjort kladdkaka till kvällsfikat och nu skall vi kika lite på tv innan det är dags att gå och lägga sig, vilket jag längtar efter jättemycket för jag är supertrött!




Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 mars 2016 21:03

Idag hade vi träff med våran mammagrupp och nästa gång vi träffas så är det sista gången, det känns faktiskt ganska tråkigt att det redan är över!
Jag hade gärna fortsatt tills W var ett år men jag hoppas att vi håller lite kontakt med dem andra när det är slut! :)

Idag pratade vi om mat, när det är dags att börja med smakprov och att man redan nu kunde börja att introducera dem för gluten för att sålänge man ammar så minskar man risken att dem blir glutenallergiker.

Sen var det även en tandläkare på besök som berättade hur viktigt det är att få in vanan att borsta tänderna två ggr om dagen redan när den första tanden dyker upp!
För när dem är runt tre år så är det inte lika lätt att få in den vanan så börja i tid var deras starkaste råd!
Vi fick även med oss två böcker hem med lite recept i.

När vi var klara där så åkte jag och två av tjejerna till kupan och sen vidare till två ställen till och fyndade lite småsaker!

Just nu vill jag bara åka på massor med loppisar och fynda retro spel och pussel och allra helst med Bamse till W! :)
Jag hittade ett spel dock utan beskrivning men jag och R tror det är som "Finns i sjön"!
Längtar tills vi kan spela det med W! :)

På hemvägen åkte vi förbi affären och handlade och hämtade ut paket! :)
Våra påslakan hade kommit och W's allra första kudde.
Jag läste någonstans att nyfödda bebisar inte skulle använda kudde men nu är han tillräckligt stor tyckte vi! :)
Passade även på att ta en smakbit på täcket medan kameran var framme! :)

Nu skall vi kika på avsnittet av Camping Queens när Läckberg och Simon var med! :)

Ha en fin kväll!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards