Alla inlägg under mars 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 mars 2016 10:15


Vita jeans för mig hör till våren/sommaren så har det alltid varit och kommer nog alltid förbli!


Här har jag satt ihop ett väligt enkelt collage ifrån Hm som passar både på dagen och kvällen.

Tröjan skall jag kika närmare på för den fastande jag för.


 


Skorna finns här och här.


Byxorna här.


Tröjan här.


Väskan hittar ni här.


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 mars 2016 09:15

 Vabruari är över för denna gång men bakterierna finns ändå kvar, därför tänkte jag ge er lite tips som jag hittade på Sköna hem häromdagen som kan vara värda att tänka på året om! 


Här hittar ni dem!




Min tandborste som R tog kort på häromkvällen som var påväg att rymma!

Och ja, den skall bytas ut snarast för den är jättespretig! 


  Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 mars 2016 22:12

Igår efter att vi varit i Fårösund så släppte R av mig och W här hemma, sen åkte han och skulle fixa lite överrasknings mat och det blev (inte helt otippat) sushi! :)
Han visste inte exakt vilka bitar jag är mest förtjust i så han köpte med en vegetariskt bricka till mig som var jättegod! :)

Så det åt vi till Mellon och han hade även köpt hem ost & kex samt chips och dipp men det fick vi spara!


Idag så tog vi det lugnt hela förmiddagen, W sov till efter elva sen tog han och jag en liten promenad och när vi kom hem så var uppdukat med semlor och pappa var på besök! :)

När han åkte så tog vi (R) tag i förrådet och styrde upp det medans jag var inne och gick igenom lite kartonger!
Jag förstår inte att det skall vara så svårt att slänga gamla saker som man vet att man aldrig kommer att använda igen?!
Är ni likadana? Hur gör ni för att lättare slänga bort saker ni inte använder?!
Tips mottages gärna! :)

Kartongen med påsksaker kom in så imorgon skall jag plocka upp det mesta! :)

Trodde jag hade frön hemma men dem var visst slut så det får jag köpa och så skall jag så krasse i den här! :)

Jag har även börjat att läsa för W varje dag nu och det uppskattar han verkligen och jag med för den delen. Vi har en liten mysig stund och jag försöker att göra det i samband med att han skall sova så vi får in det som en rutin! :)

Nästa veckas matsedel ser ut såhär:

Torsdagen fick R välja eftersom det är hans födelsedag! :)

Nu skall jag se slutet på Maria Lang (om jag orkar) sen på huvud i säng!
Imorgon är det dags för mammagruppen att träffas på BVC igen!

Avslutar med en bild på W när han satt och tittade på tv förut! :)

Känns galet att han skall sitta upp i soffan på kvällarna nu, nyss vägde han 3370 gr och låg i min famn, vad hände?!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 mars 2016 13:30

Här kommer ytterligare ett inlägg ifrån Pinterest med kabeltrummor som verkligen exploderade för ett par år sen ungefär samtidigt som lastpallarna! ;)


Det går att göra så mycket med dem, det är bara fantasin som sätter stopp! :)  


       



Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 mars 2016 17:00



Hur söt var inte den här lilla påskkalendern?

Ni som bor när en lagerhaus butik kan passa på att haffa enför den säljs tyvärr inte online! 

 


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 mars 2016 11:20

God morgon/förmiddag på er! :)

Hoppas ni hade en mysig fredagkväll igår! :)
Vi hade tvättstugan mellan kl 16-19 (livet som småbarnsförälder) ;) och så vi åt en sen middag efter att vi var klara med den.

Vi (R) delade kycklingfilé i kuber som vi rullade i ströbröd blandat med tacokrydda sen in i ugnen och det åt vi med tortillabröd, lite såser och en sallad! :)
Det receptet har jag fått ifrån fina Alexandra och är en riktigt god variation på den vanliga tacosen! :)

Nu sitter vi egentligen bara och väntar på att W skall vakna och få lite mat sen skall vi packa in oss i bilen och åka ut till Lärbro och äta pizzabuffé innan vi åker vidare mot Fårösund.

Vi skall ut och mäta litegrann på två olika ställen, varför får ni veta lite senare! :)

Vad skall ni göra idag? :)

Avslutar med en bild på W i sina nya kläder häromdagen! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 mars 2016 09:40

Igår inhandlade jag lite nytt smink.

Ögonskugga använder jag en väldigt ljus färg som jag lägger på hela ögonlocket till vardags och skall jag iväg på fest så brukar jag lägga till en lite mörkare färg och skugga massor! :)

Concealer, min räddning varenda dag! ;)
Den här är flytande och funkar jättebra!

Läppenna är helt nytt för mig, jag har aldrig använt det men nu tänker jag prova och se om läppstiftet verkligen sitter bättre med det! :)




Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 mars 2016 18:29

Idag har det varit en riktigt gråmulen dag här på ön.

Jag och W mötte upp våran mammagrupp inne vid Almedalsbiblioteket  vid kl tio och gick en promenad ihop sen avslutade vi med en fika.

Jag hade tänkt att ta lite kort längs havet och muren men det var så grått och trist så jag hoppade över det!


Det är väl inte bara jag som längtar efter våren just nu så jag slänger in lite fina vårinspirerande bilder ifrån Pinterest!

Kämpa på, vi är snart där! :)

             



Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards