Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

En dag i livet!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 16 juni 2015 18:17

Min andra lediga dag på semestern har spenderas i solen (såklart).
Dom hotar med regn en vecka framöver nu så det gäller att passa på :)

Måste bott i ett varmt land i mitt tidigare liv för Gud vad jag älskar sol och värme och har aldrig lidit av att det nånsin varit för varmt (kan det ens bli det i Sverige?!)

Sen har jag försökt att klura på lite picknick mat som vi skall ha med oss till midsommar firandet på fredag.
En matigare picknickkorg står på menyn som vi skall ordna,
så får se vad vi hittar på :)

Det här är en bild från en picknick jag gjorde förra året med bla pizzabullar och tonfiskröra i tunnbrödsrulle :)

Andra halvan har varit vid tandläkaren idag så blir det soppa till middag.
Potatis & purjolökssoppa och iskall mjölk :)
(svalkar dessutom väldigt bra i halsen när man råkar hälla i för mycket cayenne) ;)

Till efterrätt blir det créme brulée fast det blir lite senare ikväll :)

Dillen och rädisorna är påväg upp oxå, värre med mina tomater som verkar stå still utan några blommor i sikte :(
Men dom står inte i vägen så dom får stå där dom står :)

Nu skall jag lägga mig och njuta av kvällssolen för vem vet när den dyker upp nästa gång!

Har ni några matiga picknicktips så kommentera gärna <3

Kram P

 
Det här inlägget går inte att kommentera.

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards