Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juni 2016 20:23

Hej på er!

Vi har haft en trevlig dag ute i stenkyrka idag som vi avslutade nere i Lickershamn!

Halv elva åkte vi ut till en utav mammorna som bjöd oss på rabarberpaj som var jättegod! :)

Vi satt och pratade länge innan vi åkte ner till Lickershamn för att handla lite sen lunch i fiskeboden där!
Det var dock inget som föll mig i smaken så jag tog bara en chokladboll och en Festis! :)

Efter att vi skildes åt så åkte jag och handlade lite så jag kunde laga lax i ugn med ett täcke utav fetaost,crémefraiche, citron och vitlök! :)

Jag har även beställt en utav klänningarna jag har tipsat om, så jag hoppas att den kommer att passa när den anländer! :)

Nu har vi satt oss i soffan och skall kika ifatt på halv åtta hos mig! :)

Avslutar med en bild på några av våra sötnosar idag! :)

Hoppas ni har en fin kväll! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juni 2016 11:00


Midsommar närmar sig med stormsteg och då är det kul att klä sig i klänning (även om det oftast regnar och är kallt) för det hör till, att liksom frysa lite den helgen! ;)


Har kikat runt på Nelly på lite olika modeller som jag tyckte var passande! :)

 



Här finns denna!


 


Här hittar ni denna!

 



Här finns denna blåa skönhet!

 


Den hittar ni här!

 


Här finns denna!


 


Denna finns här!


In och kika, det finns verkligen hur mycket som helst!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juni 2016 06:40

Godmorgon!

Här lyser solen in så någon sovmorgon blev det aldrig tal om idag, fast W sover dock ännu! :)

Igår fick han provåka sin nya bilstol! :)
Så fin och riktigt bra!
Det känns så skönt att vi valde den som är bäst i test så att han åker riktigt säkert nu i nått år framöver!
Vi måste dock köpa till solskydd för det ingick inte (?)!

Lagom vi kom fram till Josefin så somnade han! ;)

Vi träffades allihop hemma vid henne, och gick sen ner till Strandgärdet vid kl sex! :)

Det blev en riktigt härlig kväll, för vädret sprack upp och himlen blev klarblå! :)
Ca 700 st var det som ville gå/springa/lunka i junikvällen! :)

W fick lite gröt innan start, sen sov han dem 5 km som banan tog! :)

En liten slinga var innanför murarna och när man såg Lingårdens uteservering så trodde man nästan man var utomlands! :)

När vi kom i mål så fick vi varsin medalj, en liten påse med godispåsar ,banan och en Festis!
Sen hade vi även anmält oss som lag och fick därmed även en matkasse från Coop!
Den åt vi sen hemma vid Josefin! :)

Hon hade även köpt ost & kex och massa annat gott så det blev en riktigt mysig avslutning på kvällen! :)

Först lite bubblor på balkongen!
(Alkoholfria såklart)!

Sen sätta sig vid detta bord! :)
Mums!

När vi tackat för oss så åkte vi och hämtade upp R och lämnade av hans kompis!
Sen var det raka spåret hem! :)

Väl hemma väntade kotten ivrigt på baksidan på sin pannkaka som var försenad! ;)

Avslutar med en bild på mina morsdagspresenter som R kom hem med igår! :)
Såå härlig läsning jag har framför mig nu i sommar, och massa goda recept som skall lagas! :)

Idag väntar en trip till Stennkyrka med mammorna! :)

Kikar ni in lite senare idag så kommer även ett tips om midsommarklänningar upp så håll utkik! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards