Alla inlägg den 2 november 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 november 2015 19:00

Får man stanna tiden så vill jag göra det NU  

Allting känns så himla bra i mitt liv just nu, R och jag myser runt i vår lilla bebisbubbla och tar varenda tillfälle att mysa med W  

Jag känner mig så himla glad och lycklig och förstår nu att när folk säger att meningen med livet är att skaffa barn  


För det är så himla sant, och jag som har levt igenom hela mitt liv och skulle ALDRIG skaffa barn!

Herregud vilken tur att jag följde med på den där grillfesten förra sommaren hemma vid R's sommarstuga så jag fick chansen att träffa honom och att vi tillsammans fick lilla W  

För man är ju inte sämre än att man kan ändra sig ;)


Våran promenad idag tog vi nere vid Fridhem, man hade svårt att greppa att det faktiskt är November idag när det var klarblå himmel, sol och 12gr varmt!

   


 

Världens sötaste kille i bilen påväg till sommarstugan!


När vi sen kom hem så hade W fått paket i postlådan som var från en av mina gamla arbetskamrater. 

Var en jättemysig överraskning att hon hade skickat ett sånt fint paket med en mjukiskanin och en pyjamas med bla igelkottar på  samt ett sånt fint kort 

 




Till middag så gjorde jag kycklingfilé med couscous och sallad!

Kyklingen lägger jag på ett aluminiumfolie och sen på med lite kryddor av vad som finns i skåpet och det viktigaste, färsk citron för det gör att den bli saftig och god!

Sen bara in i ugnen på ca225 gr tills den uppnått 72gr! 

   


Nu har W somnat och R kommit hem från mötet så nu skall vi se på tv och mysa lite  


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 november 2015 18:45


R är iväg på ett möte i våran samlingslokal om våra lägenheter.

Dom vill nämligen göra om våra hyresrätter till bostadsrätter och har då ett möte om det ikväll.

Så då passar jag och W på att mysa i soffan ( han äter och jag surfar) ;)


Kikade runt inne på HM och det fanns massor med fint som kommit in och kan få flytta hem till mig på en gång! 

   



Så sugen på nya kuddfodral till soffan så man får en liten förändring i den!


Här, här och här hittar ni kuddfodralen!


Den lila blusen finns här!


Och den vita tröjan finns här!


Världens sötaste tofflor finns här och här!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 november 2015 12:27


Idag så blir vår lilla groda redan en vecka gammal❤️
Galet vad tiden springer iväg, vad gjorde vi innan han kom?! :)
Känns som han jämt funnits i våra liv men ändå är allting så nytt, och vi försöker ännu landa i att han verkligen är här hos oss nu och föralltid❤️

Vi har haft mysmorgon idag oxå efter en ganska så vaken natt, det var en hel del gråt i nättras men efter kl 06 så somnade vi om och jag vaknade strax efter 8 o då blev det lite mat sen lyfte jag över honom i sitt babynest och där låg han sen och sov gott brevid sin pappa❤️




Så jag låg kvar och kollade igenom diverse bloggar, läste lite nyheter och sen smög jag upp och åt frukost, kastade in lite tvätt och ringde hyresvärden för vi har stopp i avloppet i köket så jag hoppas dom kommer idag och fixar det.


Passade även på att klicka hem lite grejer från appen Wish!
Det är verkligen jättebilligt och handla därifrån!




Tyckte dom var så söta att lägga besticken i till jul!



Till glöggen :)

Och nya tossor till W❤️
Och sen köpte jag en frp med amningsilägg oxå, och dom har jag köpt innan och dom är kanon!
Och dom här sakerna gick på 81kr :)

Så ett tips är att kika in där innan jul och göra lite fynd!
Det enda negativa är att dom skickar från Thailand så det är väldigt lång leveranstid.
Dom har även en hemsida och dem använder sig av klarna vilket känns väldigt säkert och tryggt enligt mig!


En annan sak som fascinerar mig är hur kroppen fungerar.

För en vecka sen hade jag en jättestor mage och världens finaste kille låg inuti den och idag, en vecka senare så har den redan börjat återgå till sitt gamla jag igen!
Jag är riktigt imponerad av hur fort det går för den att dra sig tillbaks utan någon som helst hjälp utav motion.
Motionen kommer såklart när jag känner mig redo men just nu blir det bara små korta promenader för jag har trots allt ännu ont i magen!



Tror ni min telefon svämmar över av bilder på W? ❤️


Nu skall vi strax packa in oss i bilen och åka ut till stugan och leta efter R's vinterjacka så skall vi passa på att grilla lite och gå en promenad för solen lyser från klarblå himmel idag!

Stor kram!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards