Alla inlägg den 21 november 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 november 2015 20:47

Idag hade vi planerat in babyfotografering till tidningen, jag skulle fixa naglarna och sen skulle vi ha en mysdag på stan men igårkväll började lilla W's öga bli väldigt rinnigt och i nättras så blev det mycket värre och var massor med var i det :(

Ringde sjukvårdsupplysningen tidigt imorse och förklarade situationen och dom sa att det var ögoninflammation och rådet jag fick var att ta en tops med ljummet vatten och torka bort varet, och droppa i koksaltlösning i ögat, och har det inte gått över på ett par dagar så skall jag kontakta BVC!

Hoppas det går över riktigt fort för stackaren! :(


Såhär ledsen blir man när man har ögoninflammation!

Jag hade bokat nageltid på stan vid kl
ett så jag smet ner på stan själv och fixade dom, sant köpte koksalt till W!
Köpte även ny pyjamas och provade en riktigt mysig tröja på hm!
Dock följde den inte med hem, men kanske skall gå tillbaks och köpa den, har inte bestämt mig! :)

Var så passande med ett R på tyckte jag! :)

Sen åkte jag hem till mina pojkar som hade varit själva i tre timmar(!!) :)
Men det hade gått så bra, W sov mestadels av tiden! :)

Myste massor med W när jag kom hem och sen lagade R mat och har även pysslat lite här hemma.
Han har även burit in julsakerna så vi har gått igenom dom nu så vi vet hur det ser ut och vad vi behöver köpa! :)

Nu är det massa godis framdukat och även lite chips, W sover i min famn och Så mycket bättre rullar på tv:n!
En riktigt skön lördag med andra ord! :)

Såhär blev naglarna hos min nya nageltjej!

Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 november 2015 17:07


Innan W kom till världen så var min inställning att han skall sova i sin egen säng från dag 1.

Så blev ju inte riktigt fallet utan han har legat och sovit ( på sidan) på mitt bröst sen dag 1.

I förrgår när vi vaknade så hade han täcket över huvudet vilket gjorde mig panikslagen och började (såklart) att googla på plötslig spädbarnsdöd eftersom man hört/läst om att babyn har stor risk att kvävas av just täcken.

Nu har jag ett väldigt tunt täcke som andas bra för om man blir för varm på natten men ändå.

Pratade med min barnmorska på BVC om "incidenten" och hon ansåg att jag med gott samvete kunde fortsätta att sova med honom på mitt bröst och börja ha en pyjamaströja på mig ifall jag fryser om axlarna så att jag inte alltid drar upp täcket över hans huvud.

Mammor har samsovit med barn i alla tider och det är den gamla generationen som sätter sig emot det sa hon.
Så nu undrar jag hur ni gjorde/gör och vilket råd ni ger?!

Börjar man googla så blir man ju helt förvirrad efter ett tag!

Stod kram!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards