Alla inlägg den 13 november 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 november 2015 19:43

Blev väckt av den minsta familjemedlemmen runt halv 8 imorse men han själv slog inte upp ögonen förens vid 8!

Han älskar verkligen att ligga och dra sig lääänge på morgonen!
Inte som mig som vaknar upp klarvaken och sen i princip springer upp och äter frukost! ;)
Skall bli riktigt kul att se om han fortsätter vara morgontrött framöver!:)

Idag var det besök vid BVC kl 13 och dessutom premiär att själv åka med honom i bilen!
Jag tänker inte sticka under stolen med att det var nervöst, svettigt och mycket att tänka på!
Men iväg kom vi iaf och vagnen fick jag med mig oxå!

En riktigt trött kille som minuten efter kortet togs somnade.

Väl inne vid våran barnmorska så fick jag amma honom för han var inte på sitt gladaste humör.
Under tiden så pratade vi lite om vår tid på barnavdelningen, ersättningen och att hon var ifrån Fårö och kände till min pappa, världen är allt bra liten! :)

Sen var det dags för hans mätning och vägning och jag var verkligen nervös.

Han hade skjutit iväg bra i längd och var nu 51.5 cm lång (47 cm när han föddes).
Sen var det dags att lägga honom på vågen och ni må tro att jag vart lycklig när den visade 3375gr (3370gr var hans födelsevikt)!
Så nu går det verkligen åt rätt håll!


Sen stannade jag och köpte med lite fredagsrosor hem för att fira att han klarade "besiktningen"!

Fredag i vår familj betyder ju Sveriges nationalrätt till middag och det var inget undantag den här fredagen! :)

Till efterrätt så åt vi upp resterna av kladdkakan från igår och nu ligger hela familjen och kikar på Postkodmiljonären!

Pengarna ifrån LF bonus kom in på kontot för ett tag sen och idag hämtade jag ut paketet med det jag beställde.
Och efter mycket velande (ville ju egentligen köpa alla sakerna jag hade satt upp på önskelistan men så mycket pengar fick jag ju inte tillbaks) så vart det tillslut Michael Kors väskan som fick flytta hem till mig!
Materiell kärlek är oxå kärlek ;)



Nu hoppas jag snart att familjens minsta medlem kan vakna till så jag får pussa på honom!

Hoppas ni har en skön fredag!

Ta vara på er och kör försiktigt!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards