Alla inlägg under juni 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 16 juni 2016 22:41

Godkväll fina!

Här har man sovit sen kl halv sju!
Jag somnade nämligen när jag nattade W!
Jag har haft huvudvärk idag med trots vatten och tabletter så ja, det var nog vad min kropp behövde för nu vaknade jag utan huvudvärk så nu hoppas jag att den håller sig borta!

R kom nyss hem, han har målat alla väggar utom i hallen ikväll!! :)
Så imorgon gäller det, då går första flyttlasset! :)

Idag hade vi ultraljud på vårat schema.
Kl ett skulle vi vara där, men W var inte på sitt bästa humör här hemma så vi åkte nedåt mot lasarettet redan vid halv tolv.
Skrev in oss i receptionen innan vårat besök sen tog vi en fika i cafeterian och väntade in R!

Han fick mätas och vägas innan besöket och nu var han 70 cm och vägde 9.1
Han har alltså växt 2 cm (!!) på två veckor sen vi var hos BVC och gått upp 400 gr!
Men med tanke på vilka portioner han äter så är jag inte förvånad, denna lilla kille ÄLSKAR verkligen mat och sitter som en fågelunge när vi matar honom! :)

Han var jätteduktig på ultraljudet och doktorn skyndade sig massor så att det skulle vara avklarat fort!

Resultatet blev att han inte såg det lilla hålet på skiljeväggen mellan höger och vänster kammare!
Det har växt ihop och blåsljudet är i princip obefintligt så nu behöver vi inte kolla upp det mera! :)
Behöver jag skriva att vi är lättade? Tror ni förstår det! :)
Även om det bara var ett pyttelitet hål så är man ju såklart jätteorolig, det är ju ändå hjärtat det handlar om!

När vi var klara där så släppte killarna av mig på öster så jag kunde gå till lekstugan och handla en present till W för att han var såå duktig! :)

Denna fick han som skall användas så fort solen tittar fram igen! :)

Idag har det nämligen regnat hela dagen men det är ju behövligt och hela Gotland har i princip jublat i sociala medier! :)
Jag ställde ut spann i morse och tog tillvara på regnvattnet (med tanke på vattenbristen som råder över ön) så jag kan använda till att vattna blommorna med senare! :)

Nu har kottarna fått en sista måltid här på baksidan, det känns så himla vemodigt men något som gladde mig var att R såg en kotte gå längs med åkern bort mot våran nuvarande lägenhet när han stod och målade så har jag tur så kanske han stannar till vid våran nya lägenhet och äter innan han fortsätter på sina nattliga äventyr!
Ryktet har iaf spridit sig för ikväll var det tre stycken som kom och åt kvällsfika!

Två killar och en tjej som troligtvis väntar bebisar för hon är såå stor! :)

Hon var förresten uppe och "knackade" på igårkväll när jag var lite försenad med pannkakan! ;)

Ordning och reda skall det vara, får inte vara försenad med maten när dem kommer på besök! ;)


Nu är det dags att checka ut, blir en tuff dag imorgon men det är det värt! 


Sov så gott! 


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 15 juni 2016 20:19

Godkväll!

Vilken sommardag det har varit idag! :)
Men dem "hotar" med regn hela helgen med start imorgon!
Vi behöver ju verkligen regn med tanke på vattenbristen som råder över ön just nu, men just denna helg hade det gärna kunna varit uppehåll!

Vi startade dagen med att åka och köpa några dregglisar!
Fick 5 st för 30kr så nu klarar vi oss ett tag till, plus att jag kan rensa bort dem som är försmå! :)

Sen blev det ett varv på stan för jag behövde fylla på med lite smink och en ny nattkräm! :)

Ett par enkla tygskor ifrån hm fick även dem följa med hem! :)

Gick även införbi åhlens och kikade på deras rea!
Hittade strumpor och ett par byxor till W!
Köpte dem i stl 80(!!) så han kan ha dem i höst!
Känns så konstigt att köpa den storleken, nyss hade han 50! :(

Jag fastnade för dragkedjan i guld, tyckte det var en riktigt snygg detalj, plus att det var förstärkning på knänen vilket lär behövas i höst! :)

Sen åkte vi hem och åt lunch och efter det somnade W så gott, så då släppte jag allt och la mig i solen i nästan 1.5 timme.
Det som förut var en självklarhet är numera vardagslyx! :)
Men herregud vad man uppskattar det när man får sola en stund.
Jag är ju verkligen en soldyrkare och älskar värmen så det var en riktigt skön eftermiddag jag hade! :)

R kom hem strax efter fyra så då åt vi köttbullar med sås och potatis sen gick han direkt bort och började måla i lägenheten!
Jag och W tog en promenad till affären sen gick vi hem så han fick kvällsgröt och bada med sina nya badbok! :)

Fick ett mail för en stund sen ifrån arbetskompisen i affären som undrade om W hade tappat sin hatt, kollade under vagnen och såklart, den var ju borta!

Andra gången på kort tid vi tappar den nu, men har sån tur att vi får tillbaks den! :)
Tur det finns ärligt folk som lämnar in saker! :)

Jag har även beställt nya gardiner till vardagsrummet nu, och det blev faktiskt ljusgrå som jag fyndade på ellos rea!
Nu hittar dem här!

Nu skall jag bädda ner mig i soffan, har sån fruktansvärd huvudvärk och värktabletterna är redan borta i nya lägenheten så jag får dricka massa vatten och hoppas att det släpper!

Ha en fin kväll så hörs vi av snart igen!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 juni 2016 18:44

Precis som rubriken lyder, så länge sov vi imorse! :)
Såå skönt och välbehövligt! :)
Önskar bara R också kunde fått gjort det, men hans klocka ringde kl sex och då var även W vaken så han fick lite ersättning sen somnade vi om igen! :)

Efter vi var klara med morgonbestyren så åkte vi till Gåvan och köpte ett fat till kottarna!

Sen när vi kom hem så kom mamma och hennes man hit och W åt lite gröt sen gick dem iväg på en promenad och jag och hennes man körde bort massor med kartonger till längenheten och packade upp! :)
Lika bra att köra på när man hade chansen!:)
W fick två presenter utav dem idag, en badbok och lilla Bobbo ifrån Babblarna! :)
Han är helt klart den sötaste figuren! :)

När dem hade åkt så började jag att laga mat så det var klart när grabbarna slöt jobbet! :)
Kycklinggryta med ris stod på menyn! :)

Nu är dem borta och målar! :)
Dem är så duktiga som orkar jobba med detta på kvällen efter att ha stått och målat hela dagen på jobbet! :)

Jag och W tog en kvällspromenad bort för att kika litegrann! :)

Den målar precis allting i hela lägenheten så det är mycket att måla! :)
Men vilken skillnad det blir mot vad det var innan, går knappt att jämföra! :)
Det blir så mycket ljusare och fräschare! :)

I bakgrunden ser ni även hur fogarna ser ut, men jag är inte klar med det ännu!
W fick nämligen ett vredesutbrott när jag skulle fixa lite med det igår, så ja, det blev inte så mycket gjort! :)

Nu sover W och jag skall sätta mig och kika på nätet efter gardiner om det finns några snygga att klicka hem!
Känns som att våra mörkgråa får vila ett tag nu, är sugen på beige/naturfärgade! :)

Ha en jättefin kväll!!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 juni 2016 19:38

Hej på er!

W sover och R är i nya lägenheten med sin kompis och jobbar på! :)
Jag och W tog en sväng bort till dem förut och jäklar vad dem är duktiga! :)


Idag åkte vi ner till lasarettet för att ta ett EKG på W!
Vi har nämligen ett läkarbesök inbokat på torsdag, när han skall på ultraljud för att kolla upp sitt lilla blåsljud på hjärtat!

Jag hoppas att det har läkt ihop och det ser fint ut, så ni får hålla tummarna med! :)

Vi hann även med en sväng till kattloppisen och fyndade litegrann!

Jag var ute efter ett lågt fat som jag skall ha i nya lägenheten till kottarna/fåglarna men hittade inget så vi får åka förbi Gåvan imorgon förmiddag och hoppas på bättre tur där!

Jag tänker nämligen lämna kvar vårat fat här för tjejen som flyttar in har nämligen lovat att ge kottarna och fåglarna vatten! :)

Men detta fick iaf följa med hem!
En korg, ljusstake och ett fat (?) från design house Stockholm!

Ikväll verkar hela Sverige kika på fotboll men inte jag, jag skall kika på en utav mina favoritfilmer som börjar kl 21 på TV4 film, nämligen Thelma & Louise!

På tal om rubriken, så fick jag idag mail ifrån Nelly!
Ett tråkigt mail om att dem inte kunde leverera min klänning trots att köpet gått igenom för ett par dagar sen!

Blev så ledsen för jag hade sett fram emot den klänningen, visst det är bara en "materiell sak", men ni vet hur det är när man ser fram något , sen blir det inget! :(
Fick inte heller någon förklaring i mailet varför dem inte kunde leverera den, men jag mailade dem så jag får se om jag får något svar!

Nej nu skall jag njuta utav lite egentid, hoppas ni har en fin kväll! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 12 juni 2016 21:30

Hej på er!

Dagen började med att jag efter frukosten fick ett samtal på kottetelefonen att en tjej hittat en väldigt medtagen kotte vid vattentornet inne i Visby!

Jag och W ryckte ut och ringde sen upp en veterinär och fick åka dit med honom så hon kunde få vätska upp honom för han var väldigt medtagen men tyvärr den somnade in senare på eftermiddagen!

Den hade inga synliga skador utan var bara väldigt uttorkad och mager!
Så kom ihåg att ställa ut vatten till dem om ni har möjlighet!

Jag var även förbi biltema och handlade fogfärg så fogarna i köket skall få sig en omgång i nya lägenheten! :)
Ni skall få se skillnaden sen! :)
Har tagit på ett lager färg nu men det skall på ett lager till imorgon! :)

R kämpar på som bara den i lägenheten och som det ser ut nu så blir han nog klar till nästa helg!! :)

En liten del utav W's rum! :)
Det blir inget jätterum han får, men han får iaf ett eget rum som vi skall leka massor i! :)

Senare ringde ytterligare en tjej ifrån Vibble som hade hittat en kotte idag med ett skadat bakben!

Jag trodde att den kunde blivit påkörd men när jag skulle väga den och skriva en journal visar det sig att den har ett stort sår över nacken som är fyllt med stora fluglarver!!
Så det var bara raka vägen till veterinären igen, och hon konstaterade att den lilla stackaren hade blivit huggen (troligtvis utav en hund****!!)

Jag blir så arg, det är lag på att ha hunden i koppel såhär års och särskilt dessa tider när djuren är dräktiga!

Men ändå finns det rötägg som struntar totalt i det.
Denna lilla kotte var en hona så jag hoppas inte hon var dräktig! :(
Veterinären plockade bort larverna, tog bort massa fästingar och resterande flugägg, sen skulle hon få antibiotika och veterinären skulle göra sitt bästa för att hon skulle klara sig! :)
Vi får hålla tummarna! :)

Nu sitter hela familjen i soffan och kikar på tomten är far till alla barnen! :)
Får se om vi orkar se klart den, jag hade lite mardrömmar i natt och sov dåligt så jag hade behövt att gått och lagt mig nu!

Ha en fin kväll så hörs vi snart igen! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 juni 2016 13:30

Vet ni vad?
Vi får tillgång till lägenheten idag så R drar igång med köket redan i eftermiddag! :)
En hel vecka tidtagare fick vi den, så.jäkla.skönt :)

Just nu sitter jag och väntar in besök utav Andreas och Andreas som är på ön! :)
R är iväg och fixar lite men hoppas han kommer hem snart så han får träffa dem! :)

Vi hade en mysig kväll igår och åt vitlöksbröd med vitlökssås till förrätt (tzatzikin var slut!).
Sen tog vi varsin plankstek!

Det var jättegott men på tok för mycket för att någon utav oss skulle orka äta upp allt! :)

W fick en klämmis som han åt upp på en gång! :)

Viktig att läsa innehållsförteckningen tyckte W! ;)

Ville bara kika in och önska er en fin dag!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 10 juni 2016 16:18

Hej på er!

Idag sov mini till kl nio så jag åt frukost i lugn och ro innan han kom upp! :)

Sen åkte vi och handlade bla lax och torskrygg för nu skall jag introducera fisk för honom! :)

När vi kom hem så kom en tjej förbi och hämtade köksbordet som hon har köpt.
Det blev väldigt tomt i köket men imorgon så tar vi hem det lilla köksbordet vi köpte billigt via fb och när vi får tillträde till nya lägenheten så hämtar vi äntligen vårat nya, fina köksbord! :)

Jag har ägnat dagen åt att laga massor av mat till W!
Bla lax, morot, riven ost och tomat som jag har mixade ihop!
Broccoli och ärtor har jag också kokat,mixat och fryst in!

Morot, tomat, en stor klick smör, riven ost och lite persilja fick en jättegod smak som han fick smaka till lunch! :)

Får se vad jag hittar på med torskryggen! Tar gärna enot nått gott recept för små magar om ni har! :)

Torsken kommer jag laga när vi kommer på plats i nya lägenheten för hans lilla fryslåda är numera överfull! :)
I nya lägenheten får vi en stor frys så det blir perfekt, då kan man förbereda ännu mera mat till honom! :)


Nu ligger vi och vilar på sängen, kände att min rygg behövde det!
Vi kikar på Madicken (jag kikar, W sover)! :)
Väntar in R som antagligen kommer bli väldigt försenad hem idag med tanke på att han jobbar nere vid lasarettet idag och det är studenten så det är massor med traktorer i hela stan! :)
Men det får han ta, det är bara studenten en gång om året och dem är såå värda just denna dag!

Dagen rakt ut i frihet och deras nya liv börjar! :)
Minns själv denna dag som igår fast det nu är 14 (?!!) år sen nu jag fick springa ut på trappen! :)

Ikväll skall vi gå ut och äta och bara njuta!
W hänger såklart med så det kommer inte att bli jättesent! :)

Ha en fin kväll! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juni 2016 20:23

Hej på er!

Vi har haft en trevlig dag ute i stenkyrka idag som vi avslutade nere i Lickershamn!

Halv elva åkte vi ut till en utav mammorna som bjöd oss på rabarberpaj som var jättegod! :)

Vi satt och pratade länge innan vi åkte ner till Lickershamn för att handla lite sen lunch i fiskeboden där!
Det var dock inget som föll mig i smaken så jag tog bara en chokladboll och en Festis! :)

Efter att vi skildes åt så åkte jag och handlade lite så jag kunde laga lax i ugn med ett täcke utav fetaost,crémefraiche, citron och vitlök! :)

Jag har även beställt en utav klänningarna jag har tipsat om, så jag hoppas att den kommer att passa när den anländer! :)

Nu har vi satt oss i soffan och skall kika ifatt på halv åtta hos mig! :)

Avslutar med en bild på några av våra sötnosar idag! :)

Hoppas ni har en fin kväll! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards