Alla inlägg under juni 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juni 2016 11:00


Midsommar närmar sig med stormsteg och då är det kul att klä sig i klänning (även om det oftast regnar och är kallt) för det hör till, att liksom frysa lite den helgen! ;)


Har kikat runt på Nelly på lite olika modeller som jag tyckte var passande! :)

 



Här finns denna!


 


Här hittar ni denna!

 



Här finns denna blåa skönhet!

 


Den hittar ni här!

 


Här finns denna!


 


Denna finns här!


In och kika, det finns verkligen hur mycket som helst!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 9 juni 2016 06:40

Godmorgon!

Här lyser solen in så någon sovmorgon blev det aldrig tal om idag, fast W sover dock ännu! :)

Igår fick han provåka sin nya bilstol! :)
Så fin och riktigt bra!
Det känns så skönt att vi valde den som är bäst i test så att han åker riktigt säkert nu i nått år framöver!
Vi måste dock köpa till solskydd för det ingick inte (?)!

Lagom vi kom fram till Josefin så somnade han! ;)

Vi träffades allihop hemma vid henne, och gick sen ner till Strandgärdet vid kl sex! :)

Det blev en riktigt härlig kväll, för vädret sprack upp och himlen blev klarblå! :)
Ca 700 st var det som ville gå/springa/lunka i junikvällen! :)

W fick lite gröt innan start, sen sov han dem 5 km som banan tog! :)

En liten slinga var innanför murarna och när man såg Lingårdens uteservering så trodde man nästan man var utomlands! :)

När vi kom i mål så fick vi varsin medalj, en liten påse med godispåsar ,banan och en Festis!
Sen hade vi även anmält oss som lag och fick därmed även en matkasse från Coop!
Den åt vi sen hemma vid Josefin! :)

Hon hade även köpt ost & kex och massa annat gott så det blev en riktigt mysig avslutning på kvällen! :)

Först lite bubblor på balkongen!
(Alkoholfria såklart)!

Sen sätta sig vid detta bord! :)
Mums!

När vi tackat för oss så åkte vi och hämtade upp R och lämnade av hans kompis!
Sen var det raka spåret hem! :)

Väl hemma väntade kotten ivrigt på baksidan på sin pannkaka som var försenad! ;)

Avslutar med en bild på mina morsdagspresenter som R kom hem med igår! :)
Såå härlig läsning jag har framför mig nu i sommar, och massa goda recept som skall lagas! :)

Idag väntar en trip till Stennkyrka med mammorna! :)

Kikar ni in lite senare idag så kommer även ett tips om midsommarklänningar upp så håll utkik! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 juni 2016 14:12

Jag är svag för trälådor och det är säkert fler med mig som är!

Jag kikade runt lite inne på Pinterest och fick lite tips som jag tänkte dela med mig utav!

     

Så enkelt men det blir ändå så snyggt! :)


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 juni 2016 08:39

Godmorgon!

W somnade redan kl sju igårkväll och har endast vaknat en gång vid halv tre och var ledsen så då fick han komma över till våran säng! :)
Sen sov han gott till halv sju! :)

Idag forsätter packandet utav köket! :)
Skall även hämta kottetelefonen nu på förmiddagen som jag skall ha i en vecka! :)

R skall iväg på fest ikväll som jag också var medbjuden till men det krockade med tjejruset så jag får avstå!
Lite synd att det krockade för det skulle nämligen komma en kändiskock dit och laga mat! :)

Vi sålde köksbordet igårkväll så det blir hämtat på fredag, skall även sätta ut annons på soffan nu i dagarna så vi kan bli av med den med! :)


Avslutar med en bild på W i badet där jag faktiskt lyckades fånga hans lilla, lilla tand på bild! :)

Ha en fin dag! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 juni 2016 14:46

En liten status just nu hur livet ser ut!

- Packar köket för fullt, dock slut på kartonger så jag får invänta att R kommer hem med fler!

- Inser hur tråkigt det är att packa, så jag tar nu en välförtjänt paus i solen medan W sover!

- Har noll inspiration för att komma på mat just nu, brukar ha så lätt att komma på veckans mat men nu ekar det verkligen tomt!

- Är sugen på att gå och spela minigolf på Kneippbyn någon kväll! :)

- Vill bara flytta in i nya lägenheten nu och komma på plats!
Den 15 juni får vi nycklarna och då börjar R att måla den helt i vitt! :)
Längtar! :)


- Måste beställa/åka och köpa en liten pool till W snart så han kan få börja bada utomhus! :)

- Plantera om lite blommor står också på listan utav saker som skall göras!
Jag fick hallon och jordgubbsplantor utav Angelica och dem har massor med bär så dem är verkligen värda större krukor! :)

- Drömmer om en resa i höst till... Ullared (!) när dem plockat fram sina julsaker! :)
(Undrar om man börjar bli gammal om man fantiserar om Ullared istället för en veckas solsemester) ;)

- Nej dags att fortsätta inne, nu står fönsterputsning på schemat! :)


Ha en fin dag! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 juni 2016 20:57

Det är väl lite det att blogga går ut på?
Att dela med sig en del utav sitt liv? :)

Efter att vi tackat för oss och åkt ifrån mammas igår så blev det en sväng till affären för att köpa lite gott till kvällen! :)

Vi var sugna på ost & kex, grönsaker och dipp så det fick det bli!

Dock så satt vi inne i husvagnen för det var såå kalla vindar ute, vi hade verkligen inte turen på vår sida denna helg när det kom till vädret, men det är bara att hoppas det blir lite varmare snart igen! :)
Fast lite regn hade dock inte skadat! :)

Vi spelade lite kort och sen bäddade vi ner oss och såg en fruktansvärd film!
Den var svensk och hette "När mörkret faller"!
Den var så hemsk och handlade bla om hedersmord och kvinnomisshandel!
Urs, mådde jättedåligt efteråt när den var slut!

Idag är det svenska flaggans dag och det var lite firande i Fårösund så vi åkte dit med mamma kl elva! :)


Vi stannade dock inte så länge utan åkte vidare till Prima gård och fikade istället där även Lee Gotvik sjöng! :)

Supertrevlig butik/Café som finns när man kommer in i Bunge (Tips!)!

Vi satt i detta supermysiga orangeri (behöver jag skriva att jag blev frälst?) ;)
Jag valde en raw lakritskaka som var jättegod! :)
Dem utgår endast från ekologiska och närproducerade råvaror vilket är ett jättebra intiativ! :)

Här är en bild inifrån butiken och även där man beställde fikat! :)

Lee där hon satt och sjöng!



När vi var klara så körde vi hem mamma och åkte sen till husvagnen för att packa ihop våra saker och åka hem igen!

När vi packat upp så tände vi grillen och så hade vi bjudit hit Sonja på mat! :)

W var dock såå trött att han somnade i sin stol! :)

Det är lite komiskt för senast för någon dag sen sa jag att W kommer nog aldrig bli en sån som somnar i sin stol för han är alltid så aktiv när han sitter med vid bordet.. Men jag får nog ändra mig! ;)

Nu har han tagit sitt lilla bad och sover brevid mig i soffan och jag skall kika klart på nationaldagsfirandet på Skansen! :)

En bild jag tog förra året på svenska flaggans dag!

Grattis Sverige, idag är det Din dag! :)


Ha en fortsatt fin kväll!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 juni 2016 09:21

Godmorgon på er!

När mamma och W kom tillbaks efter promenaden igår så kom även min mormor och moster förbi och vi drack lite vin men efter att dem gått hem så
fick jag sån huvudvärk, så pass att mitt öga började rinna!
Det gör alltid det när jag får sån fruktansvärd huvudvärk, så jag fick ta en tablett och gå och lägga mig kl åtta!

Idag när jag vaknade upp vid kvart över sex så kändes det lite bättre så idag det blir massor med vatten och hoppas att den håller sig borta ! :)

Vi har ätit frukost och nu sover W middag under en syrenbuske medans jag gör honom sällskap! :)

Pappa och R bygger en bänk som vi skall ha våran lilla bänkspis på! :)

Vi har även vart nere vid vattnet och det är så rofyllt nu på morgonen! :)
Svårt att fånga på bild men här är iaf en liten glimt! :)

Lite senare blir det middag vid mamma och sen får vi se vad vi hittar på! :)


Ha en fin dag!

kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 juni 2016 06:16

Vi fyndade ju kaffekoppar med fat, en sockerskål och en gräddsnipa när vi var på kupan för några helger sen som var så himla fina som vi nu har i husvagnen! :)
Tror vi gav 20 kr för alltihop! :)
Det är så kul när man kan fynda fina saker för inga pengar alls! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards