Alla inlägg den 18 april 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 april 2016 19:30



Idag provade jag att göra hallon och blåbärsremmar smaksatta med lakrits!


Ett jättesnabbt godis (förutom tiden i ugnen) som förhoppningsvis kan stilla sockerbegäret ibland! ;)

 


Jag mixade bären (frysta), bananen och tillsatte lakritsen (hade i en tesked men kunde haft i lite till)! 


Sen bredde jag ut det på ett bakplåtspapper som jag smort in i kokosolja!

 


Sen satte jag in dem i ugnen på 50gr och där fick dem vara tills dem torkat, ungefär 8 timmar tog det!


8 timmar senare så plockade jag ut plåten och skar upp remmar!
 


Det är nog ingenting jag kommer att göra igen för det vart lite väl surt för våran smak men helt klart värt att testas!


Kram P !

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 april 2016 12:57


En utav sakerna i mitt Ikeapaket var en zinkhylla!

Så fin och så användbar för inga pengar alls! 


Här kommer några tips på hur man kan använda den!

Alla bilderna hittade jag på Pinterest!



          



Jag kommer att ha den som förvaring utomhus för krukor mm som Josefin hade (det var hon som hade såna på sin balkong, innan visste jag inte ens att denna underbara hylla fanns)!


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 april 2016 09:23

God morgon på er!


Här skiner solen och det blir strax en promenad för att kicka igång denna dag!

Har ni några planer?


Igår var R och köpte ett vanligt enkelt furuköksbord till våran nya lägenhet, vi är så trötta på vårat runda bord nu så blir det till att rusta upp det nya! :)

Vi är sugna på att måla det vitt men att bordsytan skall få en mörkare nyans med hjälp utav stålull och vinäger!

Här hittar ni det lilla tipset som vi skall ge oss på! :)




 Igår surfade jag in på Wish och kikade runt lite och fastande på födelsedagskalas produkter så jag passade på att klicka hem några saker till hans 1 årskalas  

Som jag längtar till det kalaset och alla förberedelser!

Skall baka massor och pynta hur mycket som helst!  

Han allra första födelsedag måste såklart firas in ordentligt! :)



Den här veckan bjuder inte på några större överraskningar,



- Naglarna skall fixas!


- Musiklekis!


- Mamma fyller år så det blir kalas i Fårösund på söndag!


- Massor med promenader!


- Fortsätta att kurera halsen som ännu(!!) gör ont bitvis!


- Tvättstugan!


- Fika/lunch med några från mammagruppen! 


- Tömma förrådet och slänga, skänka bort, sälja massor med prylar!



Nej nu springer tiden ifrån mig så nu är det dags att ta min promenad!





Kram P!


bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards