Direktlänk till inlägg 25 november 2015

Rea på Cubus, Köttbullar och huvudvärk från helvete!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 november 2015 20:15


R väckte mig imorse när han gick upp vid kl sex.

Min tanke var då att gå upp och äta frukost, göra mig iordning och åka in till Cubus för fram till tio i förmiddags så hade dom 40% på allt i butiken fram till kl tio och därefter 30% på allt.

Men när han väckte mig så var jag inte alls sugen på att gå upp utan somnade om på en gång!


Dock så vaknade jag en timme senare av jordens huvudvärk, det kändes som jag varit på fest i flera dygn :(

Åt lite frukost i hopp om att det skulle släppa men inte då.

Åkte iaf in till Cubus (shopping kan ju bota det mesta) ;) men inte ens då släppte den :(


Hade kikat igenom på hemsidan innan och spanat in ett par tröjor men när jag prövade dem så satt dom inte alls så bra som jag ville.

Så jag fick med mig en svart tröja iaf som var lite kortare fram o väldigt vid.

Även en concealer fick följa med (bra tips till alla mammor med mörka ringar under ögonen) ;)


Svårt att fota svarta kläder!

 


Jag kunde dock ha köpt en hel hög med mysiga sockor, pyjamasbyxor och supersköna mysbyxor men jag fick lägga band på mig!

Men tomten kanske är snäll och kommer med ,mjuka paket iår, vem vet! ;)


W var iaf jättesnäll och sov hela tiden så jag kunde gå där i lugn och ro och prata med lite folk!

Jag blir så stressad om han börjar skrika inne i affären och det vart lite folk där idag när det var så bra erbjudande! :) 

Men som sagt, han skötte sig utmärkt  


När vi kom hem så fick han mat och sen somnade vi båda i soffan, och när vi vaknade så hade min huvudvärk eskalerat och jag hade då så ont så mitt ena öga rann för att det gjorde så ont! :(


Matade W igen och därefter så tog jag en alvedon och åt lite mellanmål.

Sen gick vi till affären och köpte färs så vi kunde göra köttbullar till middag!

(Och då hade äntligen huvudvärken släppt)!


Jag har (förhoppningsvis) nämnt det redan vilket recept jag gör mina köttbullar efter och det hittar ni här, och så blandar jag i kryddpeppar.

Vissa har det bara till julen men jag kör på det året runt för det är ju såå gott!

W hängde med mig i köket  

     



Förhoppningsvis så räcker dom till jul  


Har smygit upp en ljusslinga i sovrummet och två av ministjärnorna i sovrummet nu ikväll.

Är så galet sugen på att sätta upp adventsljjustaken jag köpte ny häromveckan men skall försöka hålla mig! :)


 


Nu skall vi ta lite kvällsfika och dricka saffransglögg  

Har ni inte prövat den ännu så gör det, supergod och kostar runt 28kr på Ica!

 


Kram P! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards