Alla inlägg under november 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 november 2015 12:27


Idag så blir vår lilla groda redan en vecka gammal❤️
Galet vad tiden springer iväg, vad gjorde vi innan han kom?! :)
Känns som han jämt funnits i våra liv men ändå är allting så nytt, och vi försöker ännu landa i att han verkligen är här hos oss nu och föralltid❤️

Vi har haft mysmorgon idag oxå efter en ganska så vaken natt, det var en hel del gråt i nättras men efter kl 06 så somnade vi om och jag vaknade strax efter 8 o då blev det lite mat sen lyfte jag över honom i sitt babynest och där låg han sen och sov gott brevid sin pappa❤️




Så jag låg kvar och kollade igenom diverse bloggar, läste lite nyheter och sen smög jag upp och åt frukost, kastade in lite tvätt och ringde hyresvärden för vi har stopp i avloppet i köket så jag hoppas dom kommer idag och fixar det.


Passade även på att klicka hem lite grejer från appen Wish!
Det är verkligen jättebilligt och handla därifrån!




Tyckte dom var så söta att lägga besticken i till jul!



Till glöggen :)

Och nya tossor till W❤️
Och sen köpte jag en frp med amningsilägg oxå, och dom har jag köpt innan och dom är kanon!
Och dom här sakerna gick på 81kr :)

Så ett tips är att kika in där innan jul och göra lite fynd!
Det enda negativa är att dom skickar från Thailand så det är väldigt lång leveranstid.
Dom har även en hemsida och dem använder sig av klarna vilket känns väldigt säkert och tryggt enligt mig!


En annan sak som fascinerar mig är hur kroppen fungerar.

För en vecka sen hade jag en jättestor mage och världens finaste kille låg inuti den och idag, en vecka senare så har den redan börjat återgå till sitt gamla jag igen!
Jag är riktigt imponerad av hur fort det går för den att dra sig tillbaks utan någon som helst hjälp utav motion.
Motionen kommer såklart när jag känner mig redo men just nu blir det bara små korta promenader för jag har trots allt ännu ont i magen!



Tror ni min telefon svämmar över av bilder på W? ❤️


Nu skall vi strax packa in oss i bilen och åka ut till stugan och leta efter R's vinterjacka så skall vi passa på att grilla lite och gå en promenad för solen lyser från klarblå himmel idag!

Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 november 2015 12:20


Ni får räkna med mycket bebisbilder framöver och det mesta kommer att handla om W nu till en början men ni får härda ut! ;)

Andra natten här hemma gick oxå riktigt bra!
Vi åt kl 10, kl 2, kl halv 5 sen var det pipigt fram tills kl 6 men sen sinande vi om fram till halv 9(!!)
Såklart låg vi kvar och myste till Nyhetsmorgon i sängen även idag!

Sen åt vi frukost och då satt Wilton själv i sitt babygym och det slöt med att han somnade! :)
Då passade vi på att kasta in lite tvätt, diska och plocka iordning!



Idag är det riktigt grått och tråkigt november väder men ändå så mysigt att bara sitta inne och ta det lugnt!
Och sen är det ju drygt 4 veckor kvar till adven❤️
Som jag längtar tills att få plocka igenom julpyntet och sen se vad vi skall ha uppe och kanske köpa nytt??

W's mormor och plastmorfar skall till Visby idag och kommer att svänga förbi här sen i eftermiddag så då blir det nog en liten promenad med barnvagnen så mormor får provköra❤️

Här är även hans nya mjukisdjur från mormor!
En skallra och två dinglisar varav den ena är en speldosa och den använder vi på natten när det är lite pipigt!

Och vår lilla groda med sin stora nya groda han fick av tant Jennifer! :)

Tofflorna är från när jag är liten och dom fick W på BB! :)

Nu sover han så gott på bröstet och vi sitter med varsin godisskål och har Paradise maraton❤️


Och en liten bild från livsnjutaren igår när vi kikade på Så mycket bättre❤️

Stor kram!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards