Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 augusti 2015 18:15


Så har vi tagit farväl av juli och klivit in i augusti månad redan!
Jag räknar augusti som en höstmånad fast många ser det som en sensommar månad :)

Turisterna åker hem, skolorna börjar, marknaderna runt om på ön drar igång och höstkatalogerna dimper ner i postlådan :)


Jag älskar sommaren och värmen men samtidigt kan jag inte låta bli att längta till hösten fast jag vet att den oftast känns evighetslång ibland!

Tända ljus, krypa upp i soffan med lite gott te och scones, en riktigt mys årstid och dessutom så har vi ju lilla plutten som dimper ner i slutet av oktober så nog ser vi fram emot den här hösten alltid   





Helgen börjar lida emot sitt slut och jag har jobbat hela helgen!




I fredags så grillade vi här hemma!
Kycklingfilé, rotfruktsgratäng och så ville R ha pepparsås och jag bearnaise så det svängde jag ihop oxå :)
Fick receptet på pepparsås av hans kusin och det blev faktiskt riktigt gott, men starkt :)








Till efterrätt så gjorde jag Marängswiss :)

Sen blev det en film i soffan :)








Fick även hem vårat babynest i fredags som jag beställde av en tjej på instgram :)


   



Vi valde ett ljusgrått och vitt eftersom vi inte är överförtjusta i skrikiga färger :)

Är verkligen supernöjd med det  






I lördags när jag slöt så var det minigolf på schemat nere på Kneippbyn med svärisarna och Jimmy :)

Behöver inte prata om vilken placering jag kom på men jag fick iaf ingen pallplats ;)

Riktigt roliga banor men en del är riktigt svåra :)

Vi åt mat där och sen vidare hem till Jimmy en sväng innan det var dags att glida hemåt och ta det lite lungt, börjar kännas i kroppen när man håller igång en hel dag nu!








Svärmor hade med sig paket till plutten oxå   


Supersöta små bodisar och en riktigt skön och mjuk filt med små lamm på :)
Tack snälla   





Min pappa och lillebror var här i eftermiddags och fikade och då hade pappa med sig ett fönster till mig.

Jag budade nämligen på ett fönster på Fb i morse men det drog iväg lite i pris så då frågade jag pappa om inte farmor hade något gammalt fönster till övers och det hade hon så då var dom här och lämnade det och drack kaffe :)

Så antingen blir det en spegel eller så blir det en fotoram, har inte riktigt bestämt mig ännu :)

Nu skruvar min andra halva ihop våran babysäng som vi var och köpte för en stund sen
och jag håller på och lagar mat,

köttfärsås och spaghetti står på menyn ikväll :)




Hoppas ni har en fin söndag!

Stor kram!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards