Alla inlägg den 14 augusti 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 augusti 2015 10:25

  
 

Nu har vi varit nere på mvc och än en gång fått lyssna på hans små hjärtslag  

Så vände han sig om oxå och då började det slå ännu fortare vilket är helt normalt. 


Det är fullt normalt, allt är som det ska,  det är ingen ingen fara,  det är dom enda ord jag vill höra när jag är på besök där nere och det fick vi tack och lov höra idag! 


Mina järnvärden var oxå jättefina nu sa dom eftersom dom var väldigt låga sist vi var där.

Bytte järntabletter och slutade att ta dom på morgonen i samband med te och mejeriprodukter!

Äter även en matsked hela linfrön om dagen eftersom dom innehåller bla järn!


Däremot så tycker dom att jag är lite liten så vi skall på ett tillväxt ultraljud i nästa vecka.

Känns inte jättekul men får försöka att inte tänka på det och stressa upp mig!

Jag har gått upp 6kg och han får i sig näring och tar det han behöver sa hon  



  

Hoppas att det går att se på videoklippet när han stökar omkring  



La mig faktiskt och vilade när jag kom hem en stund men nu skall jag gå ut och sola innan det är dags för jobb.

Sen när jag jobbat klart så skall vi åka ut till Malin, Jano, Ankie, Jennifer, Robert, lilla Leona och Klara för en 3:de och sista middag med dom  



Kram P



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 augusti 2015 10:15


Klickade runt lite på  La redoute imorse och kollade på deras kläder nu till hösten och det fanns en hel del som gärna hade fått flytta in i min garderob (otippat va?) ;)


Bla dom här skorna  

  

Koftan hade oxå fått en given plats!

 


Och den här klänningen var ju supersöt!

 



Finns så himla mycket fint så det är nog tur man inte är miljonär och bor jättestort för då hade jag drunknat i kläder ;) 


Kram P









Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 augusti 2015 07:30


Idag går vi in i vecka 30!


Vilket är galet, spännande, förvirrande, omtumlande, glädjande, pirrigt, ja jag kan nog inte sätta ett enda ord på hur det känns förutom att det går galet fort!


 

Och han är ca 38cm nu och längre skall han bli, och det enda jag undrar är hur får han plats där inne?! 

Men i natt hade jag väldigt svårt att somna för han kändes verkligen jättemycket och överallt inuti magen så då förstod jag ändå hur stor han verkligen är nu!



Om mig som mamma så står det att all extra vikt som jag bär upp nu påfrestar min rygg(!)

Och man skall tänka på hållningen extra mycket,

så det drabbar inte bara mig det här med ryggont utan även andra runt just dom här veckorna vilket känns bra att veta!


Lungorna tar upp ca 20% mer syre så man kan bli väldigt andfådd vilket jag känner av till stor del under dagens lopp!

Mitt liv som alltid gått i 180 går helt plöstligt i slow motion, men det gör iaf inte mig någonting




Barnet växer mycket just nu, så mellanmålen är extra viktiga och sen kan man bli lätt illamående 

dessa veckor eftersom hormonpåslaget är stort och det är fullt normalt. 



I min andra app så står det att hjärnan fortsätter utvecklas och får fler rynkor och lungorna nu är nästan helt färdigutvecklade.

När barnet övar sig på att andas riskerar det att få hicka, och det upplevs som små ryckningar eller sprittningar i livmodern!


Jag kanske har känt att han har haft hicka det men det är ingenting jag har reagerat på.




Sen står det även att det här är en tung tid eftersom det är sista delen av min graviditet både fysisk och mentalt.



Många känner sig trötta och har tom förvärkar vilket jag tack och lov ännu inte upplevt!

Det är även bra att ta en paus under dagen om man har tillgång till att få göra det och vila benen högt!

Det hjälper även att äta nyttigt, ta en promenad i den takt man klarar av och lyssna på kroppen så att den mår bra eftersom det ännu är 10 veckor kvar som han skall växa till sig!





Snart skall jag åka ner till MVC för ett besök. 

Hoppas vi kommer få lyssna på hjärtljuden då   


       


Hoppas ni får en fin fredag, och kom ihåg att den här dagen kommer aldrig mera tillbaks så ta vara på den!


Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards