Alla inlägg den 7 augusti 2015

V29

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 augusti 2015 08:30



Idag går vi in i v29 och därmed 3:de och sista trimestern! 

Känns som jag nyss fick reda på att jag var gravid den där söndagen i Mars!




 


Om  mig som mamma så står det att jag kan känna mig helt slut eller helt fantastiskt och jag måste nog säga att 2 dagar i rad har jag känt mig helt slut.



Jobbigt och gå, magen värker och spänner och det har  inte alls varit  så jättedkönt men det hör väl till antar jag!

Dessutom så är ryggen och jag inte helt överens på nätterna heller för den värker och bränner som eld och jag vill bara sova men det går inte...


Hade behövt en riktigt skön och bra massage, får nog ta och unna mig det när jag går hem på min ledighet :)


Det står även att man kan känna sig trött och tung i benen och skall vila mycket och använda stödstrumpor (måste införskffa mig det)!


Sen är det superviktigt med mellanmålen att man inte glömmer dom och det måste jag bli bättre på för det är något jag slarvar med :(


Man skall även börja att skriva sitt förlossningsbrev!


Vi skall  sätta oss med det nu i helgen och skriva ner punkter till o börja med sen finskriva ett ordentligt brev närmare slutet! 

Vad skriver man ner?! 

Tipsa gärna tack!! :)


I min andra app så står det att bebisen lägger på sig mer och mer fett, utvecklar hjärnan och sträcker rejält på sig för det finns fortfarande plats att prova olika ställningar!


Och om mig så står det att förstoppning är jättevanligt för att tarmarna inte fungerar som dom skall pga platsbrist!

Dessutom trycker den växande livmodern på kroppspulsådern som i sin tur kan orsaka åderbräck :(


Så strechta och använda stödstrumpor , lösa kläder och helst inte sitta med benen i kors är tipsen dom ger för att slippa det

Får följa dom och be till dom högre makterna att jag slipper åderbråck! 


    



 





Såhär ser vi ut idag jag o lilla W  


Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards