Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 augusti 2015 12:58



För ett par år sen så upptäckte jag Yankee Candles doftljus och herregud vilken skillnad det är mot "vanliga doftljus".

Visst alla billiga doftljus doftar inte dåligt men det märks skillnad när man använt Yankee och sen använder en lite billigare variant.


Myshandla har många olika dofter och ett bra sortiment tycker jag så handlar jag ljus så blir det oftast därifrån.


Dom har alltid en doft som dom har reducerat pris på hela månaden vilket är toppen så kan man ju alltid pröva på en ny doft till ett bra pris! :)


Har satt ihop ett litet Collage med några favoriter och några nya dofter som jag tyckte lät spännande :)


  


Pink sand har jag testat och den luktar supergott!


Snowflake Cookie prövade jag förra vintern oh den lukatde riktigt sött och gott (burken är supersöt oxå)!


Honey Blossom har jag inte prövat men det lät som en riktigt god doft med en blandning utav nektar, honung och fresia som ger en mäktig men ändå mild doft!


Lake sunset är månadens doft och lät oxå spännande (rofylld solnedgång och mysk i skymmingen) 


Home Sweet Home är oxå månadens doft och skall dofta som ett kaneldoftande potpurri så man skall känna sig hemma :)


Kram P











Av Pamela Falkenborg Enderberg - 31 augusti 2015 10:05


Besöket vid våran barnmorska gick bra idag!

Hon mätte min mage och den har växt på sig lite :)


Hon kände även att han ligger med huvudet väldigt långt ner redan så förhoppninsvis så har han fixerat sig nu vår lilla skrutt  


Och hans lilla    tickade på jättefint!  

Den är så härligt att få höra på honom, och snart så får vi höra på han precis hela tiden.



Vi bokade även in profylaxkurs för vi  båda känner att andningen är A och O när det kommer till att föda.

Och jag har förstått det genom boken föda utan rädsla oxå att det är superviktigt!

Så det skall bli spännande att se om vi gillar kursen eller om den är så flummig som alla säger :)



Nu skall jag ta lite mellis framför tv:n och ta det lite lungt en stund och efter det så skall jag åka ut till R's farmor och fika.

 




Att ha pizzabullar i frysen och bara plocka upp vid behov kan jag verkligen rekommendera :)

Mättar precis sådär lagom! :)




 


Spegeln har inte kommit upp ovanför sängen ännu, på nått vis fastande den på byrån och jag trivs med att ha den där :)


Har även nu på dom senaste dagarna blivit beroende av riktigt iskallt vatten (har tom en kanna ståendes i kylen).


Har aldrig brytt mig om det innan och har hellre druckit rumstempererat vatten men nu så vill kroppen ha iskallt vatten och då får den såklart det!


Har beställt hem en vattenflaska härifrån med en iskolv i så vattnet håller sig kallt riktigt länge :)

Så jag hoppas den dyker upp nu i veckan :)





Kram P!

   

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards