Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 13 augusti 2015 12:43




Malin (en av mina äldsta vänner) är på besök på ön nu i en vecka så igårkväll  passade vi på att grilla med hennes familj samt Ankie och Jenna och hennes familj här hemma. 


Vi bjöd på ugnsrostad färskpotatis med ört&vitlöksolja, gotländsk ytterfilé med en kall sås på mango chutney och curry samt bröd och sallad! 


Och till efterrätt blev det blåbärspaj (egenplockade såklart) och vaniljsås :) 

 

Hade riktig tur med vädret för lagom till eftermiddagen sprack det upp och solen tittade fram så vi kunde sitta ute på altanen :)

         

 

Malin med lilla Leona. 

Hon har växt en hel del sen vi var uppe på hennes dop i juni :)

 

 

 

En riktigt mysig sommarkväll och det bästa av allt är att vi skall träffas upp allihop ikväll igen men då ute vid Jennifer och Robert   

 

Malin hade även med så fina presenter till vår lilla groda  

   

 

 

Och även ett mouserrande alkoholfritt vin till mig från Petter eftersom han firar 15 år som artist och lanserar då ett eget vin från Italien.

Så det är lagt på kylning och inväntar rätt tillfälle att öppnas! :)



Sen bad jag även Malin att hämta upp min filt jag beställde ifrån Zara Home i deras butik så jag skulle slippa den dyra frakten hit!


 

Världens mjukaste och färgen var så himla fin och matchar såklart babynestet med stjärnorna  


Nu skall jag göra mig iordning för en fika med Andreas på stan och massa skvaller eftersom det var evigheter sen jag såg den människan!


Just de, det blev en sväng till skogen imorse vid 8 tiden och 1 L blåbär till :)


Men det här är den sista litern för igår fick vi ny kyl/frys och frysen var mycket mindre än vår förra så det får knappt plats ett blåbär till :(


Kan säga att det gör fan ont att lämna skogen när man vet att det finns så mycket bär kvar att plocka!

Men det är bara och se fram emot nästa säsong!


 



Kram P



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards