Alla inlägg den 2 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 september 2015 19:12


Började den här dagen med en pw med Maria, var riktigt skönt väder ute idag! :)

[Bild]

[Bild]

Maria hittade en liten padda som vi hälsade på och sen släppte ner på sidan av vägen, får verkligen hoppas den klarar sig!

   

Sen åt jag lite mellis och blev upphämtad av R's farmor för en sväng på stan :)

Hon hade sett i tidningen att det var halva priset i en affär som skulle upphöra så vi gick dit :)

[Bild]

Värmeljus, går alltid åt så det köpte jag på mig och sen en grå trälåda fick följa med hem och den skall vi ha tvättlappar i vid skötbordet :)

Hämtade även ut min babybox från Apoteket!

 


[Bild]

Sen köpte jag även ett par gravidjeans på Picco som säljer barn och mammakläder :)
Supersköna och kommer nog komma till användning massor i höst :)
 

 Kom oxå ihåg att köpa hem stödstrumpor när jag var på Apoteket så imorgon skall dom invigas :)



[Bild]

Babyboxen innehöll bla idominsalva, tandkräm, rosa/röda strumpor (hur tänkte dom där?!)
Lite rabattkuponger och en tidning! :)
 
Den här dagen har oxå sprungit på i rasande fart och imorgon har jag redan varit hemma en vecka!!

Det är läskigt hur fort tiden går, så jag har en ganska stark känsla av att dom här 2 månaderna kommer rusa ifrån mig dessvärre!



Idag så stod köttbullar på menyn!
Det är verkligen supergott och jag har alltid i kryddpeppar!
Vet att många bara har det kring jul men jag har det i året runt för jag älskar den smaken.

Köttbullarna gör jag sen många år tillbaks efter Pernilla Wahlgrens recept och det hittar ni här!
(Eller Jessicas recept är det väl egentligen för att vara korrekt).

 


[Bild]

[Bild]

Potatismos till är absolut godast (magen ville vara med på bilden oxå) ;)

 

 

[Bild]

Pröva gärna receptet för när ni gjort det så kommer ni inte tillaga några andra bullar ;)

Efter maten så la vi oss faktiskt på sängen för att vila, båda fick matkoma :)

Jag har fått lite tidningar som jag skall bläddra igenom :)
Dessutom har min vattenflaska kommit så nu kan jag äntligen få dricka iskallt vatten hela tiden :)

 

[Bild]

Funderar på att göra scones till kvällsfikat men får se om vi orkar det! :)


Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards