Alla inlägg den 14 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 14 september 2015 21:26


Måndagen for förbi i 180 känns det som!

Började dagen med att köpa med mig frallor sen åka in till min vän Maria och äta en god frukost (nr 2 för min del) ;) och sen gosa med hennes lilla kattunge Lemmy!
Så jäkla söt!!

Full med bus hela tiden! :)

Men sen tog bensinen slut och han somnade i min kofta!

Tackade för mig och åkte sen till Cubus och köpte en Poncho (man kan nog inte ha för många) ;)

Känns som den kommer bli perfekt när det är dags för amning :)

När jag sen kom hem så låg det en utslagen hjälte i soffan!
Han kände av halsont igårkväll och idag så bröt det ut ordentligt med feber så han är totalt däckad stackarn! 

Så han har blivit ompysslad hela dagen!


Hoppas verkligen att jag klarar mig för jag vill absolut inte bli sjuk nu dom här sista veckorna!
Äter massor med frukt och missbrukar handsprit och torkar av allt som går där det kan tänkas finnas bakterier!

Sen har jag lämnat ifrån min kottelinjens jourtelefon till en annan tjej idag.
Har varit en väldigt lugn vecka med samtal, vilket man får se som positivt för då är det inte så många som behövt hjälp!

Sen så har jag lagat mat och idag blev det rotmos med fläskfilé i en senapssås!

Det är billiga rotfrukter vid Ica den här veckan så då får man passa på!

Tog ingen bild på maten idag för vi var så hungriga men plockade fram en gammal bild från min Instagram (pam8307 heter jag där) där jag svängde ihop den här rätten i julas! :)

Receptet är från Tommy Myllymäki (en av mina favoritkockar) och det hittar ni här!
Dock så har jag i grädde i skyn och använder filé istället!

Till kvällsfikat så gjorde jag scones i miniformat!
Så snabbt, enkelt och gott!




Nu skall jag passa upp min lilla sjukling lite till sen är det dags för mig att krypa ner i sängen känner jag!

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards