Alla inlägg den 11 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 september 2015 16:18



Idag så började min dag med att R's farmor kom hit vid halv 10 så stod bullbakning på schemat, riktiga gotlandsbullar hade R beställt så då var det bara och passa på när hon ännu är kvar nere på ön. Jag inte är så bra på att baka bullar eftersom jag i princip aldrig gjort det.


Så nu är frysen fullmatad med bullar ett bra tag framöver :)


 

Sen smet jag iväg och mötte upp en tjej som jag köpt en åkpåse utav på fb.

Himla bra med såna där köp/byt/sälj sidor för man kan göra riktiga fynd där :)


 

Den här köpte jag och den var i jättefint skick och känns riktigt varm och gosig   


På tal om varm så klickade jag hem ett par urgulliga tofflor till lilla W imorse!  

Köpte dem från den här sidan och dom skickar oftast från typ Thailand så det tar lite tid att få hem sakerna (ca 30dagar) och kvaliten kan variera men nu gav jag 34kr för dom här och 9kr i frakt så det är ju inte hela världen om dom inte skulle motsvara bilden :)


Sen så unnade jag ju även mig en ansiktsmassage idag borta på Cityspa.

Jäklar vad det var skönt det var att få bli ompysslad en timme  


Den här behandlingen som kostade 450kr tog jag och det skall jag nog unna mig en gång till innan W kommer      


Riktigt bra att ge bort i present eftersom man oftast glömmer bort att ta hand om sig själv!


Hämtade även ut ett paket från Jollyroom idag med våran skötväska.

Vi valde en från Skip Hop där man även fick med ett matkit som kan vara bra längre fram tänkte vi.

    

Sen köpte vi även en Babysitter för det hade dom bra pris på just nu!

Den har vi däremot inte satt ihop ännu för det är bara onödigt att den står och tar plats!


Nu skall jag strax börja förbereda maten, Sveriges nationalrätt ;)


Vad äter ni ikväll?


Kram P!






Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 september 2015 15:44


Idag gick vi in i V34 och då står det såhär om bebisen!

 


   



Om mig som mamma står det att nu kan man börja märka av att kroppen samlar på sig vätska, ringar kanske inte passar längre och fötterna blir svullna.

Blodvolymen har ökat med 1 liter blod och den mängden kommer hålla sig konstant nu fram till förlossningen.


Bebisen börjar nu oxå att lägga sig tillrätta (vilket vår groda redan verkar ha gjort).

Då kan det slita och dra i bäckenet och nedåt ljumskarna.


Och nu skall man känna rörelser varje dag, stora som små!

Av och till är det även väldigt lugnt i magen då bebisen sover mycket av dygnet.

Dom flesta barn är aktiva på kvällen/natten och rör sig väldigt tidigt på morgonen vilket jag känner av massor nu eftersom han är vaken mellan 3-6 och det går bara inte att sova då!



I min andra app så står det att nu är bebisen fullt utvecklad och kroppen har dom rätta proportionerna.

Rörelserna har blivit väldigt tydliga (däremot så kan jag fortfarande inte känna om det är en fot, eller en liten hand så jag får helt enkelt gissa när han boxar på mig)!

Hans fot är nu även 6-7 cm lång! :)




Om mamman så står det att nu är det kanske så att naveln har börjat puta ut och man börjar bli öm under bröstkorgen i synnerhet när man andas.

Och det kan jag bara hålla med om, herregud vad det är ömt och ansträngt när man andas!

Måste verkligen tänka på hållningen hela tiden och inte säcka ihop det minsta.


Det beror på att livmodern är så pass stor nu och den ökar i vikt 10 ggr och volymen minst 50ggr.

Nu går även mamman upp ca 1/2 kg i veckan.

Bäckenbottenövningar är viktigt att börja med nu för det hjälper mamman med läkningsprocessen och återuppbyggnad av musklerna!


Kram P! 

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards