Alla inlägg den 10 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 10 september 2015 20:32

Igår morse vid 9 hade vi bokat in ett möte på en föräldrargrupp.

Vi satt i en aula och lyssnade på en barnmorska som gick igenom massor inför förlossningen i ungefär 3 timmar.

Det var lite av en repetion av vad vi läst och vad barnmorskan pratar om med oss på våra träffar med henne!

Fick även se en film om förlossningen och även om jag ännu tycker det är fruktansvärt så är det förvånansvärt mycket mer hanterbart nu.

Jag såg hela filmen utan att blunda, eller få panik.
Så det går framåt och om ca 6 veckor (eller mindre så är jag ju faktiskt där och har inget val för ut måste han ju). :)

Hon rekommenderade även boken
Föda utan rädsla och det känns skönt att ha läst den så man har en bra grund att stå på :)

Nästa möte är på onsdag och då skall vi gå igenom amning och det första levandsdygnet bla.

Sen åkte jag hem och lagade lunch.
En rätt som ofta blir bortglömd och som går så fort att göra och det är potatisplättar :)
Snabbt och gott tips om ni har potatis över från gårdagens middag :)

Efter det åkte jag ut och till R's farmor och fikade en stund innan det var dags att åka hem och börja med maten.
Jag lagade pannbiff med tzatziki och klyftpotatis.

Vi gjorde faktiskt inte så mycket mer resten av kvällen utan tog det väldigt lugnt innan sängen hägrade :)

Idag hade jag bokat in tvättstugan mellan 10-13 så det var skönt att få bort massa tvätt.
Däremellan så tvättade jag fönsterna för det behövdes verkligen efter sommarens alla regnskurar!

Har även varit och hämtat en igelkott till som var illa medtagen inne i Visby, så jag hoppas att den klarar sig men det känns mörkt tyvärr.

Min andra lilla plupp däremot äter upp sig och och väger nu 279gram så det känns riktigt bra :)

Lagade mat, och hade även bokat in ytterligare ett pass i tvättstugan så nu är alla bebiskläder tvättade 2 ggr så nu skall dom bara torka sen är vi redo (iaf i klädväg) :)

Men det känns i kroppen att man har varit igång och hållt på en hel dag utan att ha vila.
Låg dessutom vaken mellan kl 3-6 för han vägrade sova!

Lättare sagt en gjort att bara lägga sig och ta den där timmen och vila mitt på dagen.
I slutändan är det ändå tyvärr bara jag som blir drabbad när jag kör på i 180 så jag måste försöka bättra mig och varva ner.
Den här tiden innan han kommer är ju tänkt att jag skall ta det lugnt och vila.

Imorgon skall jag o R's farmor baka gotlandsbullar för det har han önskat sig, sen skall jag åka och köpa en åkpåse till lilla W och hämta ut paket från Jollyroom!

Har även bokat in en ansiktsbehandling på nästan en timme imorgon för jag känner att det får man unna sig när man går in i v34! :)
Drömmen hade ju varit att få göra det en gång i månaden...

Nu skall jag ut och kolla till mina kottar och göra dom redo inför kvällen!




Han sov så hårt idag när han skulle få välling och hade lagt sin lilla tass över ögonen! Så.himla.söt

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards