Alla inlägg den 7 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 september 2015 08:23


Jag har aldrig varit en person som har veckohandlat, eftersom jag jobbar i affär och levt själv för det mesta så har det aldrig blivit av att storhandla en dag i veckan.


Har ätit det som varit bra pris på och jag varit sugen på från dag till dag.


Men nu är vi två stycken (snart tre  )  och det funkar inte att ha det så för oss i längden , så nu skriver vi veckomatsedel (mån-fre) och handlar upp oss för en vecka framåt och jag måste säga att det är himla skönt att ha veckans matvaror hemma när ny vecka kickar igång! :)



Men sen är det ju ett problem till, att komma på olika maträtter?!

Jag har märkt att man (läs jag)  har inte så många olika rätter som man varierar emellan.


Försöker att ha en fisk, en färs, kyckling, kött och en pasta men ibland är det lättare sagt en gjort :)


Nånting jag brukar ta hjälp av är att läsa mycket matrecept, kolla olika bloggar som är matinspirerade!



Två av dom jag brukar kika in och hämta inspo ifrån är Matplatsen och Jennys matblogg !

Grymma tjejer med urfina bilder!

Tips att kika in (och inte bara när fantasin tryter) :)



Vill ni att jag skriver upp veckans matsedel så kan ni gärna kommentera, och har ni några bra recept så dela gärna med er! :)


Den här veckan kommer vi att äta:




Mån: En variant på Spaghetti Carbonara


Tis: Vit fisk i foliepaket med pressad potatis och en kall örtsås.


Ons: Pannbiffar med tzatsiki och klyftpotatis.


Tors: Den här kycklinggrytan har jag gjort ett par ggr och den är grymt god!

Dock så gör jag rotfruktspytt istället för ris och plockar bort grönpepparen.


Fre: Tacos och fredagsmys  



Kram P!

Mat

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards