Alla inlägg den 6 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 september 2015 19:18

Den här helgen har varit väldigt lugn och stillsam, vilket har varit oerhört skönt!

Lördagen så åt vi frukost sen åkte R iväg och fixade lite på sitt håll och jag stannade kvar hemma och pysslade lite med bla Igelkottsbebisen.

När jag var i Fårösund nu i veckan så fick jag med mig en Igelkottsbebis hem som vart upphittad i en korsning och var väldigt svag och orkeslös.

Så nu har den flyttat hem till oss så skall han få äta upp sig och senare släppas ut i det fria igen! :)

Vägde honom i lördags och då hade han gått upp 18 gr och det är bra så vi kämpar på :)

Sen så var vi ute och letade i olika affärer efter en hylla som jag skall ha vid sängen istället för sängbord framöver när bebisen kommer men vi hittade ingen nånstans(!!)
så det blev en fika och sen hemfärd!

Hamburgare stod på kvällens meny och det var riktigt gott!

Efter det la vi oss på sängen och hade Paradise hotel maraton :)

Följer ni?! :)
Vi kommer definitivt att följa denna säsong men kommer nog att köra maraton på helgerna eftersom ingen av oss orkar hålla oss vakna på kvällarna!

Sen spelade vi lite kort istället för att se på tv (så dåligt utbud på helgens tv-program!) och sen var det tack och godnatt!

Idag så hade vi bestämt med pappa att vi skulle åka på roadtrip så han kom hit till 10 så åkte vi och hämtade upp R's farmor och åkte neråt södra Gotland!

Vi åkte längs Eksta kusten och vädret varvades med sol och regn!

Sen letade vi efter ett matställe men det var lättare sagt än gjort!
Gotland har bommat till för nu äter man tydligen inte ute längre ;)

Vi stannade till vid Gula hönan för där stod det massa bilar och skylten var ute.
Så vi klev in men dom serverade bara Brunch för bokat sällskap så färden fick då gå vidare!

Vi hamnade tillslut på en pizzeria i Hemse och det var till allas belåtenhet som tur var :)
Sen fortsatte färden hemåt igen!


Var en trevlig utflyktssöndag och nästa gång tar vi norra delen av ön bestämde vi innan vi skildes åt! :)

Väl hemma så somnade jag som en stock i några timmar!
Magen har inte varit så rolig idag tyvärr, har varit ett väldigt tryck neråt och väldigt tungt och otympligt att gå!




Nu har jag däremot hoppat i min onepiece och så lagar vi lite sen middag!

Fläskfilé, klyftpotatis och bearnaisesås på menyn :)

Sen blir det inte så mycket mera gjort idag utan vi myser nog bara ner oss i soffan! :)

Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards