Alla inlägg den 25 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 september 2015 16:02


Fick mitt bord på facebook sålt igårkväll för 420kr :)

Så jag är helnöjd och saknar det inte det minsta en sålänge! :)


Började min morgon med frukost i soffan och tittade igenom Lagerhaus sortiment för jag fick mail av dom idag att man fick 20% på ett helt köp under hela helgen.

Får se om jag beställer hem någonting :)


Tycker frakten är väldigt dyr på deras sida!

79kr om man inte kommer upp i 300kr för då är det fraktfritt!

   



Var sen förbi Cityspa och färgade mina fransar.

Har alltid färgat dom på Skönheten innan men nu tänker jag fortsätta på Cityspa!


Mycket billigare och dessutom slapp man sitta ute i salongen, man fick ett eget rum i lugn och ro!

Ett tips om ni skall färga fransarna eller brynen!


Sen åkte jag hem och lagade lunch och eftersom jag hade lite pressad potatis i kylen och en bit fläsk i frysen så blev inte valet av lunch särskilt svårt ;)


Kroppkakor såklart :) 

Helt klart en av mina favoriträtter!

Jag gör mina efter Leif Mannerströms recept och tycker dom blir goda (inte som min mormors förstås men dom duger til mig)! :)

   



Har även varit förbi Hm en sväng och köpt hårfärg, puder och nya tofflor!

Tofflorna skall med ner till BB sen när det är dags  

Ville ha en pyjamas till W oxå men utbudet är ju som det är här på ön så den får jag beställa via nätet istället!


 


Nu har jag precis landat i soffan efter att ha varit och handlat lite ingredienser som vi inte hade hemma till Sveriges nationalrätt ikväll!


Och så hittade jag även julmust som självklart fick följa med hem  

Är i princip enda gången på året jag dricker läsk (fast nu under graviditeten så har det slunkit (Är det ens ett ord?) ner ovanligt mycket läsk)!

 




Kommer säkert uppdatera mer under kvällen men då på instagram (pam8307 heter jag där)!

Annars kommer ett nytt inlägg nångång under helgen  


Stor kram och ha en jättemysig helg!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 september 2015 10:59




Idag går vi in i V36 och då står det såhär om bebisen i min app.



 

Om mig som mamma står det att om det är mitt första graviditet så har bebisen förmodligen fixerat sig nu (och det har han ju gjort sedan länge nu)!


Du kan ha svårt att sova står det oxå och man behöver vända sig och byta ställning ofta och man drömmer kanske kraftiga madrömmar.


Det är mycket som ska bearbetas inför förlossningen och den nya familjen och man skall fortsätta att vila ofta.

Dom här sista veckorna kan kännas väldigt tunga och långsamma.


I min andra app så står det att bebisen vuxit så pass mycket att han nu nästan fyller ut den så förut så rynkiga huden så att den nu är slät och fin eftersom att fettet under huden är färdigutvecklat.


Ansiktet är rundare och huvudets diameter är 9cm (herregud lika stort som min höjd på mina  klackar)!!


Barnet kan även få hicka då och då (minst 2 ggr om dagen har vår groda hicka)

och det är ett tecken på att den övar sig på att andas, en förberedelse utanför livmodern  

På det här stadiet kan bebisen allt som en nyfödd kan.




Om mig som mamma står det att livmodern nu befinner sig under revbenen.

Nu syns det även att kulan kanske har sjunkit nedåt och man kan uppleva det lättare att andas.

Men även om det är lättare att andas så känner man sig ändå trött på graviditeten.

Man sover inte tillräckligt mycket, har ont i ryggen, känner sig stor och blir anfådd för minsta lilla ansträngning och svettas mer än vanligt.



Och allt detta är fullt normalt vilket känns väldigt skönt eftersom jag har känningar av precis alltihop och har haft svårt med andningen sen ganska många veckor tillbaks!


Igår blev jag helt slut av att bara diska och det kändes som att jag sprungit ett maratonlopp?!

Hade nog inte ens såhär dålig andning när jag rökte ett paket cigg om dagen och då hade jag riktigt dålig kondition/andning!


Men det är 4 veckor kvar (förhoppningsvis mindre) så det är slutspurten kvar nu bara  

Skall bli spännande och se om tiden går lika fort nu ;)

Men nånting har hänt, den senaste veckan har jag exploderat har både R och jag sett och blivit gigantiskt!

Hur skall det sluta egentligen?!





        


Kram P!






bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards