Alla inlägg den 17 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 september 2015 19:00


Fick ett sms ifrån Bubbleroom med lite höstpepp och då får man 20% på hela sin order om man uppger koden: AUTUMN och den gäller 17-18 september!


Har satt ihop några mysiga hösttröjor som jag gärna hade haft nu i höst.

 


Dom beiga hittar ni här och här, och dom gråa finns här och här!



Kram P!





Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 september 2015 15:00



Idag vid barnmorskan så pratade vi igenom föräldrarkursen vi har varit på, om vi har några funderingar och sen mätte vi magen och lyssnade på hans lilla   


Det var som vanligt full fart och han fick in ett ordentligt slag som lät ordentligt i hennes apparat som hon lyssnar med :)

Så kul och skulle kunna lyssna hur länge som helst på honom  


Sen så sa hon att han har även fixerat sig nu så det känns skönt att veta.

Det känns som han legat med huvudet neråt sen dag 1 eftersom jag har varit konstant kissnödig under hela den här graviditeten :)


Hade även gått upp lite mera i vikt så nu ligger jag på 63,7kg!

Skrev in mig på 56kg så det rasar uppåt i en himla fart!



Vårat nästa möte med henne blir den 29 September och då skall vi träffas en hel timme och gå igenom vårat förlossningsbrev!

Så vi skall skriva upp lite tankar och funderingar,  och vad vi har för önskemål!



Vi har sagt nu över en veckas tid att vi skall börja packa BB väskan men det blir liksom inte av, men till helgen så skall vi börja iaf med hans kläder och lite småsaker till mig!


Köpte små reseförpackningar idag som är smidiga att ha med ner till BB istället för att ta med sig stora otympliga flaskor!

  



Sen så köpte jag även Rosa bandet vilket är rätt självklart att köpa varje år eftersom varje liten krona är välbehövlig till forskningen kring cancer!

 

Här finns massor av produkter man kan köpa i daligvaruhandeln och stödja om man vill hjälpa till  




Här kan ni även läsa lite mera på deras hemsida!


Även GHD kör kampanj och designar en ny platttång varje år som är rosa (för er som inte vet är jag väldigt svag för rosa saker i alla dess former).


Och här har ni årets upplaga!

 


Den är dyr men då är man med och stödjer forskningen oxå om man köper den, dessutom är den jättebra och sliter inte på håret lika mycket som en billig variant! 


Snälla tomten  






Nu skall jag äta lite mellanmål (chiapuddingen står på kylning)  och bläddra i nya Buffé sen vila en timme!


 





Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 september 2015 13:00


Ingen har väl missat årets glögg från Blossa vid det här laget? 


 


Skall bli jättespännande att smaka den, om inte annat så får den flytta hem hit för att flaskan var så himla fin!


Nu börjar julkänslorna att smyga sig på och jag längtar verkligen till den här julen  

Lilla W's allra första jul  


Men jag skall hålla igen med att fylla bloggen med julbilder och jultips ett tag till!

Är ju inte konstigt att jag vill ha bort julen 1 januari när jag börjar fantisera om den redan i mitten av September! 


Kram P!


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 september 2015 09:18


Här har det ekat tomt men det har varit sjukstuga här hemma!


R's förkylning bröt ut i måndags och sen har han legat hemma och varit däckad (idag är han dock tillbaka på jobbet igen).

Men igår så kom mitt halsont som ett brev på posten!

Dock "bara" halsont men det räcker för att jag skall bli väldigt slö och frusen.

Försökte verkligen att mota bort alla bakterier in i det längsta men tillslut så vann dom.


Hoppas verkligen att jag når toppen på eländet idag och att det börjar dra sig tillbaka imorgon,

är livrädd för att det är halsfluss :(



Har haft det en gång och kunde då inte äta eller dricka på en hel vecka, så det vore katarsof och få det nu!

(Dock en väldigt bra och snabbt bantningskur inför sommaren för man tappar massor med vikt) ;) 




Så det har faktiskt inte hänt så mycket alls här hemma, varit långa dagar (vet knappt vilken dag det är idag).

Har tvättat och sen så var jag nere på vår andra och sista föräldrargrupp igår (R fick va hemma så han inte smittade någon) som handlade om amning och det första levnadsdygnet.


Intressant och väldigt lärorikt.

Tog några kort under föreläsningen så jag kunde återberätta för R när jag kom hem.

     


Nu skall jag göra mig iordning (tack gode Gud för att det finns smink)

för idag skall vi träffa barnmorskan igen.

Besöken blir allt tätare nu  


Sen skall jag hem och kurera mig med frukt och vitaminer.

Skall även göra chiapudding som vi kan ha till kvällsfikat, 

kommer att prova detta recept!


Har ni några bra tips mot halsont så dela gärna med er  


Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards