Alla inlägg den 8 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 september 2015 13:13


Dagarna tickar på som bara den och nu är det 51 dagar kvar till BF  

Så det gäller verkligen att ta till vara på dom här dagarna nu innan vår lilla Plupp kommer :)


Självklart så längtar vi massor efter honom men vi behöver vår egentid nu med för att ladda batterierna innan vi två blir tre  


Igår så gick vi på Bio och såg odöliga som jag skrivit om innan.

R tyckte den var helt ok, och jag tyckte den var bra (höll på att somna nån gång men sen drack jag lite Coca Cola och blev pigg igen) :) 

Slutet däremot, då grät jag och från ingenstans så fick jag hemlängtan så det var raka vägen hem sen :)

Jäkla hormoner ;)    


Idag efter frukost så tog jag en promenad vid högklint.            

Ordet pw finns inte i min värld längre utan det är en lugn och behaglig promenad som gäller med många pauser :)


Längtar tills jag kan gå mina raska promenader igen   



Såg att det fanns mycket nypon där så jag skall ta en dag och gå ner och plocka lite o göra nyponsoppa :)

För det är skillnad på den man gör själv och köper i affären!


Rönnbär kan man plocka av klasar olch frysa in och sen hänga upp i träden till fåglarna i vinter, det uppskattar dom :)


 

Hjälpte även en liten vinbärssnäcka över gångstigen :)




Sen gick jag över till min favorittant och tog lite förmiddagsfika och pratade bort en timme med henne :)

Och jag var hennes tredje kaffegäst nu på förmiddagen (det kan inte vara lätt och  vara poppis som pensionär) :)




Hade några gamla, övermogna bananer i fruktskålen så dom mixade jag och blandade ner i muffinssmeten tillsammans med kanel och lite citronsaft :)

     


 Så nu blir det lite fika och sen skall jag lägga mig och vila en stund innan det är dags o börja förbereda maten :)


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 september 2015 12:42


Fick hem en liten katalog från La Redoute idag och då får man 30% på valfri vara och fri frakt!


Ett bra erbjudande som jag tyckte var helt ok och kollade igenom hemsidan lite snabbt och valde ut några fina saker som gärna fått flytta hem hit :)

Supermysig tröja som finns här



Vi letar efter pyjamasbuxor till R (eller jag letar, för jag förstår inte hur man kan leva ett liv utan det) ;) 

Dom här var fina tyckte jag!


Koftan ser jätteskön ut, hade passat perfekt i väntan nere på BB  


Och filten ser supermysig ut, är väldigt svag för filtar :)

Finns här!


Och så en liten sparkdräkt till vår groda  

Finns här!


Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards