Alla inlägg den 4 september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 september 2015 16:27


Idag har jag och R's farmor haft tvättstugan på förmiddagen.

Skall börja tvätta 2 ggr i veckan istället för att ha ett stort tungt lass med tvätt som bara är bökigt och släpa på!


Hon lärde mig att mangla så nu skall jag mangla allting som går att mangla ;)

Efter vi var klara med tvätten så åkte hon och hämtade mat nere i hamnen på Joda.


Vi delade faktiskt på en nachos för deras nachos är gigantiska och ingen av oss är särsklit stora i maten så det passade oss bra :)

Äter jag där brukar jag bara beställa en liten och det räcker gott och väl för min del :)


Efter hon åkte så la jag mig och vilade, somnade dock ínte men det var skönt att få lägga sig ner och och bara ta det lungt en stund :)


Sen har jag hämtat ut ytterligare en Babybox,

denna var från Libreo och faktiskt den allra bästa hittills! :)

   

Bla blöjor, bindor, gåvor från Ica, babyolja, våtservetter!


Sen hämtade jag även ut paketet från Jollyroom med våran skötbädd och hans täcke   

   

Vi har bara en 2:a och vi vill inte ha skötbordet i sovrummet och på toaletten får det inte plats så vi har placerat det bakom vår soffa i vardagsrummet vid fönstret :)


Har börjat att fylla upp det lite grann nu med saker som kommer att behövas till vår lilla groda  


Skall snart börja med maten för R kommer hem om ca en timme  

Det blir kycklingklubbor, pommes och tror faktiskt det blir gräddsås till!


Vi skulle ju egentligen ha varit på fastlandet den här helgen men av olika anledningar så blev det ingen resa och just nu känns det väldigt skönt att få vara hemma istället.


Dom sakerna jag hade planerat att köpa på bla Ikea har jag fått tag i ändå :)




Vi har inte planerat något speciellt till helgen faktiskt förutom att gå på bio på söndag men just den filmen vi tänkte se går inte i helgen så vi får ha dejt på måndag istället  



Hoppas ni får en toppenhelg!


Kram P!








Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 september 2015 15:06

Och förhoppningsvis ca 55 dagar kvar till nedkomst :)

43 cm är han alltså nu!
Vår lilla kille börjar blir stor nu  
Och det känns, för han har hittat mina revben på vänster sida nu!
Herregud vad vissa av sparkarna gör ont!
En del säger att vissa bebisar har sparkat av revben, hoppas verkligen att han inte gör det iaf :(

Om mig som mamma står det att om barnet har lagt sig tillrätta nu så kommer det kännas behagligare för min del med bla andningen och magbesvär och man kommer att känna ett ökande tryck neråt.

Allting jag gör som äter, rör mig, sitter, ligger påverkar bebisen.
Och återigen så påminner dom om hur viktigt det är och vila en stund varje dag där man även lyssnar på avslappningsövningar och förbereder sig mentalt!

I min andra app så står det att nu dom kommande 4 veckorna så ökar han i vikt med ca 250gr/ vecka!

Och att han även kommer sova väldigt mycket och lagunohåren börjar att falla av.
Musklerna utvecklas och huden slätas ut!
Sen utvecklas även hans förmåga att reglera kroppstemperaturen så nu kan han svettas (hoppas han inte blir lika frusen som mig sen bara)!

Och om mig som mamma står det att magen kanske börjar sjunka neråt eftersom bebisens huvud rör sig neråt,
men det är absolut inget konstigt om det inte börjar göra det ännu.
Sen står det att det kan vara lite obehagligt när huvudet rör vid bäckenbottenmuskulaturen, det blir tydligen en stickande känsla och kan även domna bort lite!
Får se om jag märker av det!

Hur mår jag annars då?!

Min andning är väldigt tung, särskilt när jag skall sova! (På förlossningen skall man andas ljudlöst och lätt så jag har en del att jobba på) ;)

Fortsätter vissa mornar med mina tidiga frukostar och sen somnar jag (vi) om igen!

Halsbränna lite till och från men absolut inget som dyker upp varje dag så jag känner att jag måste äta nån tablett eller så :)

6 kg har jag gått upp (skrev in mig på
56kg) så nu väger jag 62kg!

Har aldrig nånsin vägt såhär mycket (brukar ligga på 54-56kg i vanliga fall)
Och vissa dagar känner jag mig väldigt stor och otymplig men det hör till och jag hoppas att jag kommer gå ner mina kilon fort sen igen :)

Men samtidigt känner jag att kroppen får ta den tid den behöver för att bli av med dom här kilona sen och det kanske blir så att Beach 2016 blir inställt men då får det bli så ;)



Annars i det stora hela tycker jag att jag mår bra och hoppas verkligen jag kan få göra det den här sista tiden oxå :)

Kram P!


Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 september 2015 07:22

Igår så åkte jag ut till Fårösund för att hälsa på!
Det var så längesen jag var där ute nu och jag hade en riktigt mysig dag :)

Hälsade på min farmor, mormor, moster och sista stoppet vid mamma och hennes man!

Ville även äta lunch med pappa men han hade fullt upp och jobba och kunde inte komma ifrån. :(

Mamma bjöd på på räksmörgåsar på hembakt tekaka :)


Jättegod men mäktig så jag orkade bara halva!

Sen satte vi oss och kollade i fotoalbum från när jag var liten :)

Det är med blandas förtjusning man tittar i albumen.
Kul med minnen och ha det dokumenterat, men kläderna, frisyren mm?!
Det hade jag gärna ändrat på ;)

Första skoldagen :)

Mitt älskade marsvin Plurre!
Han var som en liten hund och sprang alltid lös!

Och älskade Lilleman!
Min fasters häst som jag fick i födelsedagspresent!
Ni kan ju tänka den lyckan att få sin favorithäst i present <3

Världens bästa häst och jag älskade honom så oändligt mycket!
Efter han somnade in så slöt jag med hästar för jag visste att jag aldrig skulle träffa någon som han igen!

Om ni undrar vad jag har i handen så är det en snigel (prövade att ha det som husdjur ett tag) :)

Zorra våran hund som var som en bror för mig <3
Vi delade allt och hängde ihop jämt!

En av våra hönor som la kycklingar överallt i trädgården :)
Skäggan hette hon :)

En dag vill jag oxå ha höns igen, så underbart att gå ut och plocka sina egna ägg och när hönsen kommer springandes när man ska ge dom mat är så mysigt :)


En sista bild på Plurre och min kanin Lillan (som skulle blivit kaninstek om jag inte köpt henne) :(
Dom var bästa kompisar och brukade ligga och sova brevid varann i en filt <3

Blev visst inte bara jag på kort utan även en hel del djur som satt djupa, fina spår i mitt hjärta!

Kram P!



bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards