Direktlänk till inlägg 17 april 2016

Lördag och söndag!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 april 2016 17:52


Hej på er idag denna blåsiga söndag!


Nu blir det ett sånt här långt inlägg igen men orkar ni inte läsa så får ni scrolla förbi! ;)


Den här helgen gick faktiskt ganska fort trots att inte R var hemma.

Igår så var planen att åka på bakluckeloppis med Josefin men det var så regningt och blåsigt så vi ställde in, så jag och W myste omkring här hemma istället men vi var ändå lite rastlösa så när klockan slog två så satte vi oss i bilen och åkte ut till Fårösund.


Vi åkte till min farmor och pappa och vi kom så pass lägligt att vi fick mat (rotfruktsgratäng och saffranspäron till efterrätt).

Farmor hade fått en massor med gamla tidningar utav sin granne som vi kikade igenom, såå kul att läsa annonser mm från den tiden! :)

   


Lite roligt med denna annons för jag köpte den här salvan till W förra veckan! :)

Sen åkte vi förbi min mamma och hälsade på innan vi åkte hem! 


 


Lite lördagsgodis slank såklart ned! :)

         

Idag så tog vi lite sovmorgon, R har varit iväg och fixat, handlat och jag och W har gått en promenad. 

Tiden springer iväg ändå fast man inte gör något speciellt.


Till middag så åt vi kycklinggryta som jag verkligen kan rekommendera för det recepetet var supergott!

Här hittar ni det, jag kryddade på med lite extra cayenne så det blev rätt starkt! 

 


Det är så gott och ha i frukt i salladen tycker jag så idag slängde jag i melon och blåbär, mums! 





 



Nästa veckas matsedel ser ut såhär!

 


Nu är det dags för det obligatoriska söndagsbadet sen skall vi sätta oss i soffan och se om det finns något bra på tv:n denna kväll!






Jag lovade ju att jag skulle berätta om varför vi var i Fårösund och mätte för en tid sedan?

Och andledningen är den att... vi har blivit med husvagn (!!)

Så den kommer att stå uppställd i min farmors trädgård i sommar, med havsutsikt över sundet ut mot Fårö!  


Det skall bli så kul att få spendera massa tid där ute och slippa stressa runt som när man åker ut på besök.

Kunna gå ut på kvällarna och äta mat, sätta sig vid stranden och ha med sig picknick, kort och gott bara njuta utav sommaren! 

Samtidigt så skall vi flytta till en större lägenhet så ni må tro att jag längtar efter denhär sommaren!

Underbart är bara förnamnet  


Här är några bilder på vår lilla vagn!

     

Avslutar med en bild på oss från i fredags!  

 


Han gör mig så lycklig  



Stor kram till er denna söndagskväll!


Kram P!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards