Alla inlägg den 8 november 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 november 2016 20:10

Godkväll på er!

Jissus vilken motionspass jag fick starta denna morgon med när jag, W, Mikaela och Alva hade sällskap till dagis/musiklekis!
Det var inte plogat någonstans så det låg tung blötsnö överallt, det var moddigt och allmänt vidrigt väglag att ta sig fram med vagnen kan jag tala om!

Önskade SÅ att jag hade haft en pulka till W! (Ångrar att jag inte sa till honom att önska sig det i födelsedagspresent)!
Men en pulka skall iaf införskaffas och det är illa kvick! :)

Men när vi satt och åt frukost så var det iaf himla fint att titta ut! ;)

När vi tagit (kämpat!!) oss hem från musiklekis (fortfarande på oplogade vägar) så låste vi till dörren och hade en inomhusdag! :)

Jag hämtade ut min vinst ifrån Santa Maria och det var fler kryddor som dom skickat med än bara köttbullekryddan som jag vann! :)

När W sov middag så passade jag på att äta tomtegröt och skinksmörgås på julknäckebröd! SÅ gott!! :)
Å farmors senap var supergod!! :)

R bytte till vinterdäck efter jobbet så jag och W åt mat själva!
Sen kom R hem med lussekatter så det har vi ätit nu till kvällsfikat! :)
Vi drack även varm choklad och såg några avsnitt av Sunes jul! :)
Det har verkligen blivit en klassiker för mig att kika på nu när julen närmar sig! :)

Hoppas ni har en fin kväll! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 8 november 2016 13:10




Vintern är här och då kommer ju genast en lång lista (samma sak varje år!) på saker som jag gärna vill ha! :)


Här är några saker som är välkomna hem till oss! :)


 


Yankee Candle med denna underbara doft! 

Ni hittar det här om ni är sugna på ett fint doftljus som luktar underbart och dessutom är fint att se på!



 

I många års tid har jag andvänt Dolce and Gabbana men nu tror jag att jag har hittat en annan favorit och den hittar ni här



 


Ingen vinter utan Uggs! :)

Dessa är dock från Shepherd! 
Känns bäst i hjärtat att använda svenskt märke (med tanke på ett videoklipp jag såg hur fåren blev behandlade när dom tillverkade äkta uggs!)

Här hittar ni dem!


 


Jag har rödvinsglas ifrån Essence (Iittala) men nu hade jag även viljat att dessa dessertskålar/champagne kupa skulle få flytta hem till mig för dem är ju SÅ fina!!

Här finns dem just nu till bra pris!





Kram P!

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards