Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 februari 2017 17:39

Vilken natt det blev för W =(
Tårar, svårt att komma till ro emellan oss och feber uppepå det.
Dessutom såg R att ytterligare en tand är påväg så nu är det totalt 3 tänder påväg upp..

Nej fy vad det är jobbigt när han är sjuk och har ont.  
Vill bara ta bort allt det onda från hans kropp och ta det själv så han får vara frisk!
Han fick alvedon vid halv 2 i natt när det det var som allra värst och så fick jag i honom lite näsdroppar så han iaf kunde få en liten chans till att andas och få komma till ro och somna om. Så har han dessutom en riktigt rosslig hosta så det gör inte saken bättre för en sån liten kropp att kämpa med också.

Vi sov iaf till halv 8 innan vi tog tag i denna dagen. Vi tog en promenad efter frukosten och då var han tom så utmattad så han somnade i vagnen (det händer i princip aldrig nuförtiden!).
Så när vi kom hem igen ställde vi vagnen på baksidan så han fick sova ute i friska luften och så bäddade jag in honom i hans täcke så han inte skulle frysa.

Vi passade då på att äta lunch och så kokade jag en ny omgång med ingefärshots och gjorde chokladbollar (med nutella inuti) eftersom det är nutelladagen idag =)


Så det åt vi till eftermiddagsfikat!

Där ligger även "Leva o bo" som jag hintade om igår ;)

Det är nämligen så att varje vecka så har dom med ett reportage som heter läsarhem och då kan man maila in bilder på sitt hem (vilket jag gjorde) och så mailade dom att skulle ta med mina bilder i tidningen den 4 februari =)
Så himla roligt att "lilla jag" fick vara med där!

Efter fikat så tog vi ytterligare en promenad så han även fick gå en ganska lång bit brevid vagnen innan vi gick hem och började med maten, som idag blev utbankade kotletter med klyftpotatis och en gräddsås samt ungsrostade morötter =)

Därefter blev det ett söndagsbad för W och nu sover han sedan en halvtimme tillbaks så vi får se när han vaknar och hur han mår då.

Våran nya bil då?!
- Jag Ä L S K A R den och den är riktigt skön att köra =)



Nya bilen då?


- Jag Ä L S K A R den och den är superskön att köra =)

Jag var först skeptiskt till en blå bil men nu har jag redan vant mig och gillat färgen skarpt! =)
 





Nu skall jag ta och passa på att ta en dusch och sen kan ni väl hjälpa mig att hålla tummarna för att hans lilla förkylning vänder snart  

Ha en fin söndag!

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards