Alla inlägg den 6 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 februari 2017 19:46

Nu har vi gått 24 fulla veckor in i gravditeten och det är 110 dagar kvar till bf  



Om bebisen denna vecka så står det såhär:

  


Om mig som mamma står det såhär:

 


Det är så kul att kunna följa utvecklingen via appen så man vet på ett ungefär hur stor bebisen är.


Jag har inte tagit någon bild på magen men lägger upp klippet som jag filmade idag hos mvc istället  

Är glad att jag filmade det för det var lite svårt att "njuta" utav det lilla, lilla hjärtat som tickade medan W var superledsen brevid  


 



Kram P



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 februari 2017 19:28

Hej på er!

Vi satte klockan på kvart över 7 imorse (men jag kom inte upp fören strax efter halv 8 och W vaknade runt kl8) för vi skulle till mvc och träffa barnmorskan vid kl 10.

Vi pratade lite om min förlossningsrädsla eftersom att jag känner mig såkluven inför det (igen). Vill gärna ha ett snitt igen för det var så smidigt men samtidigt så vill jag ändå uppleva en vanlig förlossning så man får veta vad alla pratar om.
Det är SÅ svårt men jag ska iaf börja ett besök hos aurorageuppen och se vart det leder.

Vi mätte livmodern som var 18 cm och låg lite i underkant.
Med W så var den 21 cm i samma vecka. Det känns så konstigt för jag är både större och väger mer denna gång.
Sen var det dags att lyssna på hjärtat och W satt på golvet och pysslade så jag la mig på bristen och hon startade apparaten som vi skulle lyssna med. Då bröt han ihop fullständigt i tårar stackarn.
Hon sa att det var vanligt att barnen gjorde det när någon "bråkade" med mamman.
Tyckte så synd om honom =(
Han är ju inte riktigt frisk ännu heller (men verkligen på bättringsvägen mot igår) så då är han lite känsligare än vanligt med.

Hjärtljuden låg på 145 slag/minuten och dom säger ju att över 140 är det en flicka.
Med W så låg dom på 139/140 i minuten.
Det är så kul att analysera och gissa kön men som jag skrivit innan så spelar det verkligen ingen roll alls för den blir älskad oavsett  

När vi kom hem så åt vi lunch och sen fick han sova middag.
På eftermiddagen så kom Alva och Mikaela över på fika och en lekstund =)



Ser ni hans näsa med skrapsåret?

Jag vann förresten årets första tävling igår på instagram. En smakbox härifrån så jag hoppas verkligen att vi får massa gott i den =)

Nu skall jag äta lite smultronkex som R fick handla hem till mig efter jobbet eftersom att jag fick habegär efter det!
Jag fick sånt sug efter dom kexen med W i magen med!
Sen skall vi kika på Sofias änglar innan vi avslutar denna dag.

Hoppas att ni har haft en bra start på veckan.

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards