Alla inlägg den 27 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 februari 2017 19:33

Vi vaknade upp vid kl 08 av en riktigt grå och regnig start på veckan. Solen ville inte alls leta sig fram och det kändes som en dag i november.

Vi tog en sväng till parken efter frukosten så han fick gunga och sen gå omkring litegrann. Blev även en sväng förbi affären så när vi kom hem var det lagom att äta lunch.

När han sov middag så städade jag ur kylen, förberede maten och sen kikade jag på "Superskaparna" och drack varm mintchoklad.

När R kom hem så åt vi middag och åkte sen och handlade.
Veckans meny ser ut såhär:

Imorgon har vi bjudit in pappa på mat och semla eftersom det är fettisdagen.
Jag har beställt prinsessemlor hos Norrgatt så det ska jag hämta imorgon. Skall bli spännande att smaka en sån =)

Dethär med W's sovvanor verkar ha ändras igen. Nu vill han inte alls somna på vårat nya sätt så nu är vi tillbaks att vi får sitta med honom tills han somnar på kvällen.
Men så är det när dom små går igenom sina små faser och utvecklingssteg så det vänder nog snart igen.

Snart väntar "Sofias änglar" och lite kvällsfika. Jag är SÅ sjukt sugen på bullar, kakor, chokladbollar, chips med dipp, lösgodis mm (men det blir det inte ikväll).

Avslutar med W's allra första teckning som han målade igår =)

Det blåa & gula målade jag och R för att visa honom men det andra målade han själv =)
Kanske inte så kul för er att se kanske men man blir ju SÅ stolt när ens barn har "skapat" något själv!

Ha en jättefin kväll!

Kram P

V28

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 februari 2017 14:21

Igår gick vi in i V28 (eller 27+0 beroende på hur man räknar).
Jag har kommit på mig själv att jag växlar mellan båda räknesätten.

Hur som helt så står det såhär om bebisen denna vecka:

En väldigt kort text och det händer väl helt enkelt inte så mycket just nu =)



Om mig som mamma står det:

Jag hade en STOR kudde som jag sov med när W låg i magen så jag tror att det börjar bli dags att leta fram den igen!

Hur jag mår just nu?!

Halsbrännan spökar fortfarande i bakgrunden, ibland mer och ibland mindre.

Ryggen är (peppar, peppar) ännu medgörlig. Men visst, när det närmar sig eftermiddag/kväll så känns den ju såklart (vore konstigt annars med tanke på dom kilona jag har ökat?!).

Jag har även känningar utav falsk ischias (det var så barnmorskan beskrev det) och det strålar/hugger vid rumpan nedåt låret i vissa ställningar jag står och går i och det är rätt obehagligt för man vet aldrig när det kommer nästa gång.
Men annars mår jag bra men nu längtar jag efter lite värme så jag kan få börja bära mina långklänningar som inte sitter åt någonstans på kroppen! =)

Det är lite roligt för man tycker man är så stor (i tex V19-21) och så går det några veckor till och då helt plötsligt är man jättestor, o så går det ytterligare några veckor och då är man verkligen enorm! =)
Fortsätter jag växa i den här farten så kör jag få köpa XL kläder i slutet av graviditeten ;)


Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards