Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 februari 2017 21:47

Jag kan väl börja med att berätta om natten nu när jag ändå varit så detaljerad i hur läggningen går just nu =)

Kl 01.55 så vaknade han och när jag kom in i rummet så märkte jag ganska fort att det kommer inte gå att få honom att somna om i sin säng, så han fick hänga med in till våran säng.
Vi bäddar ner oss och jag säger att det är mitt i natten och vi måste sova en stund till.

Men det ville inte alls husets minsta medlem utan han ville ligga och "sjunga", klappa händerna fast med fötterna (som han lärde sig häromdagen!), göra smack/puss ljud, ropa på "mamma", rispa naglarna emot sänggaveln och när han fick tillsägelse så gapskrattade han.

När klockan var 04 och jag var SÅ hungrig och beredd att gå upp och äta och han fortfarande inte hade somnat så gick jag faktiskt upp och hämtade en banan.
Vi satt i sängen och delade på den och R tyckte vi kunde ju börja med fruktstund allihop den tiden på dygnet ;)
Sen la vi oss ner, bäddade om, sa godnatt och vi allihop somnar på i princip 2 minuter, så bananen var vår räddning inättras för oss allihop! ;)

Han sov till kl 08 imorse och min klocka ringde 07 så jag hann både äta frukost, sminka mig och småplocka lite innan han vaknade.
När frukosten var intagen så åkte vi till banken för lite ärenden, vidare till Coops bokrea där jag hade spanat in 2 böcker till honom.

Längtar tills vi kan stå i köket och baka och laga mat. Jag tror verkligen han kommer att uppskatta det =)

Vi hann även med öppna förskolan en stund innan vi åkte hem och han fick sova (samma procedur idag och det gick toppen).

Medan han sov så förberedde jag maten som var pannbiffar, tzatziki och klyftpotatis!

Efter maten var det dags för ett litet kvällsbad och han var så överväntandes medan jag tappade upp vattnet att han bara stod och trampade brevid =)

Kvällens läggning gick relativt bra, ungefär 30 min och fick gå in 3 gånger och prata, stoppa om och torka lite tårar!

Nu sparkar bebis ordentligt i magen men varje gång R ska känna så slutar den, -hur kan det vara?


Jag vann förresten en ny tävling på instagram idag (pam8307 heter jag där) och då var priset 10(!) förpackningar med Lipton nya smaker. Jag dricker ju två koppar te om dagen så det skall bli riktigt kul att få hem =)


Har ni några frågor som ni undrar över? =)
Ni är ju några som kikar in här om dagarna så funderar ni över något så är det bara och fråga på!

Ha en jättefin kväll!

Avslutar med en bild som är tagen för ett år sen (tycker det är så kul att dela med mig utav dem bilderna).

Kram P

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards