Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

V32!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 augusti 2015 09:08


Fredag vilket innebär att vi går in i en ny vecka, nämligen v32!

Hade det varit fredag  för nått år sen så hade jag varit glad över att det var helg och man kunde festa i 2 dagar ;)

Men livet förändras och det är jag tacksam över  


V 32 känns väldigt nära slutet men jag vet att det är en go bit kvar men ändå, tiden har verkligen sprungit iväg! 


           


I slutet av nästa vecka väger han 1,95kg (!!)

Nästan 2 mjölkpaket, hur galet är inte det?!


Och det känns att han är stor där inne nu, man känner verkligen honom runtom i hela magen!

Hade så gärna vilja att R skulle få känna hur det känns inuti magen och inte bara utanpå för den känslan går inte att beskriva  dessvärre  




Om mig som mamma står det att min vikt ökar snabbare än nånsin nu och jag skall vila så mycket som möjligt och från v 32 så kan man ansöka om graviditetspenning om man har ett fysiskt tungt jobb (vilket jag har gjort) :)


I min andra app från Libreo så står det att barnet övar sig på att andas och röra bröstet in och ut.

Det kissar och dricker runt ca 1 liter fostervatten per dygn, och hans fötter är ca 6 cm långa.


Fettet under huden fortsätter att utvecklas och han kommer att öka ca 2 kg i vikt inom loppet av dom här 8 veckorna som är kvar och ansiktet och kinderna blir allt rundare  


Och är det en pojke (vilket 3 st har bekräftat för oss) så är testiklarna nu klara att vandra ner i pungen.



Om mig som mamma så står det att jag är påväg in i den stora magens fas!

Man har behov av att vila, äta nyttigt och massa vätska för att må bra!


Nu är det riktigt vanligt att känna smärta i rygg, höfter och ljumskarna.


Senor och muskler håller på att bli slappa så att förlossningskanalen lättare kan utvidgas.

Den här uppluckringen brukar kallas foglossning och varierar från kvinna till kvinna.


En del får foglossning väldigt tidigt (känner folk som fått det redan i v16 och andra får bara en stramande känsla i ljumskarna).

Alltså helt individuellt hur var och en känner och upplever sin smärta för alla är olika och man  kan läsa på lite hur man kan minska smärtan i olika böcker!



Hur jag känner jag mig då?


Väldigt kvällstrött (vi snackar runt halv 9 så vill jag gå och lägga mig)

Halsbrännan har inte varit närvarande nu på ett tag och ryggen har tack och lov varit snäll mot mig oxå :)

Fortfarande väldigt kissnödig och får iaf gå upp 1 gång på per natt/morgon runt 5 och är jag väldigt hungrig då så passar jag på att äta frukost och sen gå och lägga mig igen och somna om till 8.

Han blir oxå lugn om jag äter då så det passar oss båda  


Kram P!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards