Direktlänk till inlägg 4 september 2015

Minime :)

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 september 2015 07:22

Igår så åkte jag ut till Fårösund för att hälsa på!
Det var så längesen jag var där ute nu och jag hade en riktigt mysig dag :)

Hälsade på min farmor, mormor, moster och sista stoppet vid mamma och hennes man!

Ville även äta lunch med pappa men han hade fullt upp och jobba och kunde inte komma ifrån. :(

Mamma bjöd på på räksmörgåsar på hembakt tekaka :)


Jättegod men mäktig så jag orkade bara halva!

Sen satte vi oss och kollade i fotoalbum från när jag var liten :)

Det är med blandas förtjusning man tittar i albumen.
Kul med minnen och ha det dokumenterat, men kläderna, frisyren mm?!
Det hade jag gärna ändrat på ;)

Första skoldagen :)

Mitt älskade marsvin Plurre!
Han var som en liten hund och sprang alltid lös!

Och älskade Lilleman!
Min fasters häst som jag fick i födelsedagspresent!
Ni kan ju tänka den lyckan att få sin favorithäst i present <3

Världens bästa häst och jag älskade honom så oändligt mycket!
Efter han somnade in så slöt jag med hästar för jag visste att jag aldrig skulle träffa någon som han igen!

Om ni undrar vad jag har i handen så är det en snigel (prövade att ha det som husdjur ett tag) :)

Zorra våran hund som var som en bror för mig <3
Vi delade allt och hängde ihop jämt!

En av våra hönor som la kycklingar överallt i trädgården :)
Skäggan hette hon :)

En dag vill jag oxå ha höns igen, så underbart att gå ut och plocka sina egna ägg och när hönsen kommer springandes när man ska ge dom mat är så mysigt :)


En sista bild på Plurre och min kanin Lillan (som skulle blivit kaninstek om jag inte köpt henne) :(
Dom var bästa kompisar och brukade ligga och sova brevid varann i en filt <3

Blev visst inte bara jag på kort utan även en hel del djur som satt djupa, fina spår i mitt hjärta!

Kram P!



 
 
Ingen bild

Nya läsare

4 september 2015 11:21

Vilket underbart inlägg med bilder som man ju inte kan bli annat än glad av. :D Det märks verkligen att djur var en viktig del av ditt liv från start. Hoppas (och tror) det blir detsamma för "grodan" (som du kallar honom) du har i magen nu. :) På söndag landar (med färjan då) vi på ön. Nu vill vi ha ett par fina veckor utan en massa regn. Kan du ordna det?

Pamela Falkenborg Enderberg

4 september 2015 14:32

Tack så himla mycket :)
Ja djur har verkligen betytt massor för mig och jag hoppas verkligen att vi kommer ha massa djur sen så han får växa upp med det!

Ååå va kul :)
Hoppas verkligen ni får fint väder och ni kan få njuta av lugnet som har sänkt sig över ön nu :)
Passa även på att besöka någon av marknaderna som är titt som tätt nu! :)
Kräklingbo marknad är supermysig att strosa runt på!

Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards