Direktlänk till inlägg 4 september 2015

V.33

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 september 2015 15:06

Och förhoppningsvis ca 55 dagar kvar till nedkomst :)

43 cm är han alltså nu!
Vår lilla kille börjar blir stor nu  
Och det känns, för han har hittat mina revben på vänster sida nu!
Herregud vad vissa av sparkarna gör ont!
En del säger att vissa bebisar har sparkat av revben, hoppas verkligen att han inte gör det iaf :(

Om mig som mamma står det att om barnet har lagt sig tillrätta nu så kommer det kännas behagligare för min del med bla andningen och magbesvär och man kommer att känna ett ökande tryck neråt.

Allting jag gör som äter, rör mig, sitter, ligger påverkar bebisen.
Och återigen så påminner dom om hur viktigt det är och vila en stund varje dag där man även lyssnar på avslappningsövningar och förbereder sig mentalt!

I min andra app så står det att nu dom kommande 4 veckorna så ökar han i vikt med ca 250gr/ vecka!

Och att han även kommer sova väldigt mycket och lagunohåren börjar att falla av.
Musklerna utvecklas och huden slätas ut!
Sen utvecklas även hans förmåga att reglera kroppstemperaturen så nu kan han svettas (hoppas han inte blir lika frusen som mig sen bara)!

Och om mig som mamma står det att magen kanske börjar sjunka neråt eftersom bebisens huvud rör sig neråt,
men det är absolut inget konstigt om det inte börjar göra det ännu.
Sen står det att det kan vara lite obehagligt när huvudet rör vid bäckenbottenmuskulaturen, det blir tydligen en stickande känsla och kan även domna bort lite!
Får se om jag märker av det!

Hur mår jag annars då?!

Min andning är väldigt tung, särskilt när jag skall sova! (På förlossningen skall man andas ljudlöst och lätt så jag har en del att jobba på) ;)

Fortsätter vissa mornar med mina tidiga frukostar och sen somnar jag (vi) om igen!

Halsbränna lite till och från men absolut inget som dyker upp varje dag så jag känner att jag måste äta nån tablett eller så :)

6 kg har jag gått upp (skrev in mig på
56kg) så nu väger jag 62kg!

Har aldrig nånsin vägt såhär mycket (brukar ligga på 54-56kg i vanliga fall)
Och vissa dagar känner jag mig väldigt stor och otymplig men det hör till och jag hoppas att jag kommer gå ner mina kilon fort sen igen :)

Men samtidigt känner jag att kroppen får ta den tid den behöver för att bli av med dom här kilona sen och det kanske blir så att Beach 2016 blir inställt men då får det bli så ;)



Annars i det stora hela tycker jag att jag mår bra och hoppas verkligen jag kan få göra det den här sista tiden oxå :)

Kram P!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards