Direktlänk till inlägg 11 september 2015

V34!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 11 september 2015 15:44


Idag gick vi in i V34 och då står det såhär om bebisen!

 


   



Om mig som mamma står det att nu kan man börja märka av att kroppen samlar på sig vätska, ringar kanske inte passar längre och fötterna blir svullna.

Blodvolymen har ökat med 1 liter blod och den mängden kommer hålla sig konstant nu fram till förlossningen.


Bebisen börjar nu oxå att lägga sig tillrätta (vilket vår groda redan verkar ha gjort).

Då kan det slita och dra i bäckenet och nedåt ljumskarna.


Och nu skall man känna rörelser varje dag, stora som små!

Av och till är det även väldigt lugnt i magen då bebisen sover mycket av dygnet.

Dom flesta barn är aktiva på kvällen/natten och rör sig väldigt tidigt på morgonen vilket jag känner av massor nu eftersom han är vaken mellan 3-6 och det går bara inte att sova då!



I min andra app så står det att nu är bebisen fullt utvecklad och kroppen har dom rätta proportionerna.

Rörelserna har blivit väldigt tydliga (däremot så kan jag fortfarande inte känna om det är en fot, eller en liten hand så jag får helt enkelt gissa när han boxar på mig)!

Hans fot är nu även 6-7 cm lång! :)




Om mamman så står det att nu är det kanske så att naveln har börjat puta ut och man börjar bli öm under bröstkorgen i synnerhet när man andas.

Och det kan jag bara hålla med om, herregud vad det är ömt och ansträngt när man andas!

Måste verkligen tänka på hållningen hela tiden och inte säcka ihop det minsta.


Det beror på att livmodern är så pass stor nu och den ökar i vikt 10 ggr och volymen minst 50ggr.

Nu går även mamman upp ca 1/2 kg i veckan.

Bäckenbottenövningar är viktigt att börja med nu för det hjälper mamman med läkningsprocessen och återuppbyggnad av musklerna!


Kram P! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards