Direktlänk till inlägg 17 september 2015

Det blev sjukstuga trots allt! :(

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 september 2015 09:18


Här har det ekat tomt men det har varit sjukstuga här hemma!


R's förkylning bröt ut i måndags och sen har han legat hemma och varit däckad (idag är han dock tillbaka på jobbet igen).

Men igår så kom mitt halsont som ett brev på posten!

Dock "bara" halsont men det räcker för att jag skall bli väldigt slö och frusen.

Försökte verkligen att mota bort alla bakterier in i det längsta men tillslut så vann dom.


Hoppas verkligen att jag når toppen på eländet idag och att det börjar dra sig tillbaka imorgon,

är livrädd för att det är halsfluss :(



Har haft det en gång och kunde då inte äta eller dricka på en hel vecka, så det vore katarsof och få det nu!

(Dock en väldigt bra och snabbt bantningskur inför sommaren för man tappar massor med vikt) ;) 




Så det har faktiskt inte hänt så mycket alls här hemma, varit långa dagar (vet knappt vilken dag det är idag).

Har tvättat och sen så var jag nere på vår andra och sista föräldrargrupp igår (R fick va hemma så han inte smittade någon) som handlade om amning och det första levnadsdygnet.


Intressant och väldigt lärorikt.

Tog några kort under föreläsningen så jag kunde återberätta för R när jag kom hem.

     


Nu skall jag göra mig iordning (tack gode Gud för att det finns smink)

för idag skall vi träffa barnmorskan igen.

Besöken blir allt tätare nu  


Sen skall jag hem och kurera mig med frukt och vitaminer.

Skall även göra chiapudding som vi kan ha till kvällsfikat, 

kommer att prova detta recept!


Har ni några bra tips mot halsont så dela gärna med er  


Kram P!



 
 
Ingen bild

"Nya" läsare

17 september 2015 11:36

Nej men usch vad tråkigt att bli sjuk! :( Hoppas att det går över snabbt för du har ju annat att lägga din energi på!
Vår huskur är krossade vitlöksklyftor med pressad citron över. Det är starkt som bara f_n men det hjälper. Ett annat ganska bra medel som funkar på oss är Coldy som man köper på apoteket. Det brukar vi ta när vi känner att en förkylning är på g. Peppar peppar men det har hållit förkylningar borta i två år nu. Sedan om det beror på Coldy eller om vi haft tur är en annan sak förstås. :) Två dagar kvar på ön och sedan är det hemfärd... :(
Kryakramar från oss dina trogna läsare.
Ps. Din kompis kisse Lemmy är BEDÅRANDE söt! Ds.

Pamela Falkenborg Enderberg

17 september 2015 13:38

Ja riktigt tråkigt att vara sjuk, men hoppas verkligen det blir bättre imorgon!

Skall verkligen pröva erat tips och hoppas det hjälper! :)

Hoppas ni hittar på nått riktigt skoj dom här sista dagarna, har ni någon blogg eller instagram man kan kika på? :)

Jaa han är verkligen supergullig!

Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards