Direktlänk till inlägg 25 september 2015

V36.

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 25 september 2015 10:59




Idag går vi in i V36 och då står det såhär om bebisen i min app.



 

Om mig som mamma står det att om det är mitt första graviditet så har bebisen förmodligen fixerat sig nu (och det har han ju gjort sedan länge nu)!


Du kan ha svårt att sova står det oxå och man behöver vända sig och byta ställning ofta och man drömmer kanske kraftiga madrömmar.


Det är mycket som ska bearbetas inför förlossningen och den nya familjen och man skall fortsätta att vila ofta.

Dom här sista veckorna kan kännas väldigt tunga och långsamma.


I min andra app så står det att bebisen vuxit så pass mycket att han nu nästan fyller ut den så förut så rynkiga huden så att den nu är slät och fin eftersom att fettet under huden är färdigutvecklat.


Ansiktet är rundare och huvudets diameter är 9cm (herregud lika stort som min höjd på mina  klackar)!!


Barnet kan även få hicka då och då (minst 2 ggr om dagen har vår groda hicka)

och det är ett tecken på att den övar sig på att andas, en förberedelse utanför livmodern  

På det här stadiet kan bebisen allt som en nyfödd kan.




Om mig som mamma står det att livmodern nu befinner sig under revbenen.

Nu syns det även att kulan kanske har sjunkit nedåt och man kan uppleva det lättare att andas.

Men även om det är lättare att andas så känner man sig ändå trött på graviditeten.

Man sover inte tillräckligt mycket, har ont i ryggen, känner sig stor och blir anfådd för minsta lilla ansträngning och svettas mer än vanligt.



Och allt detta är fullt normalt vilket känns väldigt skönt eftersom jag har känningar av precis alltihop och har haft svårt med andningen sen ganska många veckor tillbaks!


Igår blev jag helt slut av att bara diska och det kändes som att jag sprungit ett maratonlopp?!

Hade nog inte ens såhär dålig andning när jag rökte ett paket cigg om dagen och då hade jag riktigt dålig kondition/andning!


Men det är 4 veckor kvar (förhoppningsvis mindre) så det är slutspurten kvar nu bara  

Skall bli spännande och se om tiden går lika fort nu ;)

Men nånting har hänt, den senaste veckan har jag exploderat har både R och jag sett och blivit gigantiskt!

Hur skall det sluta egentligen?!





        


Kram P!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards