Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Loppisfynd, nya naglar och äppelkladdkaka!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 27 september 2015 14:04


När R kom hem i fredgs efter jobbet så åt vi tacos och sen så sjönk vi ner i soffan till Idol.

Riktigt skönt att bara äta massa gott och se på tv och vila      


På lördagen så åkte jag och fick mina naglar gjorda, för det var allt en månad sen och dom behövde fixas till!


Gjorde väldigt ljusa den här gången, får se om jag hinner göra om dom gång till eller om det här blir mina förlossningsnaglar  




 





Sen mötte jag upp R och vi åt hamburgare till lunch!  

Brukar inte föredra hemgjorda men den här var supergod!


Efter det åkte vi hem och jag bakade en äppelkladdkaka efter det här receptet och min pappa kom förbi och fikade.


Några timmar senare dök mamma och hennnes man upp för dom hade varit på Klintemarknad och var fikasugna!


Mamma hade även med ett stort klädpaket till lilla W med blandade kläder och även några vita tröjor som jag hade när jag var liten som är lätta att ta på och av  


När dom åkt så åkte vi in tilll Visby och köpte hämtmat sen så sjönk vi ner i soffan och såg på lite dålig tv innan det var dags att gå och lägga sig.


Sov jättedåligt i nättras, låg vaken mellan kl 03-06.30 sen lyckades jag somna om till kl 8 men är ändå förhållandevis pigg idag tack och lov!


Idag har vi iaf fått lite mera gjort än igår :)


Började med att städa ur en garderob i sovrummet, därefter letade vi reda på våra höst/vinter skor i förrådet sen åkte vi och fikade inne på biltema i väntan på att ÖB skulle öppna.


Där köpte vi en sophink som vi skall kasta blöjor i och även två st sittpallar som passade bra runt bordet nu när vi bytt! :)


   


Supernöjd med dom  



Sen blev det en sväng på loppis nere på Kneippbyn och gjorde världens fynd (jag är jätteglad över det) nämligen den här lilla barngarderoben  


   


Så nu har han en egen garderob  


Den skall ju givetvis målas så det är vad jag skall pyssla med nu i veckan tänkte jag :)


Så himla nöjd med den och det bästa av allt är att den var alldeles gratis!

Frågade inte varför dom skänkte bort den men det spelar absolut ingen roll!






Nu är det snart dags för tvättstugan sen skall vi laga lite mat!


Kycklinggryta och hasselbackspotatis blir det ikäll sen skall vi sätta oss och skriva ner saker till förlossningsbrevet  


 



Kram P!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards