Direktlänk till inlägg 28 september 2015

Hello Monday!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 september 2015 16:29

Ny vecka och September börjar lida emot sitt slut!
Herregud snart är det jul och nyår igen!
Vi var förbi Rusta en sväng igår och dom har redan börjat plocka fram sin jul ytterbelysning?! Galet! :)


Idag har jag varit och hämtat ett W som Ankie tog med hem till mig ifrån Panduro!
Det skall bli en bokstavslampa men det är ett kommande projekt! :)


Först garderobsmålning! ;)

Efter det blev det lite småshopping på stan som inte var så rolig men som ändå måste handlas hem!

Parfymfri hudlotion och roll on (är massor med parfym i mina lotions som jag har nu så dom får inte följa med till BB),
ögondroppar (jag har förstört mina ögon med clear eyes i yngre dagar så nu får man ta konsekvenserna och leva med supertorra ögon istället)
Och flourstickor så tandläkaren blir glad nästa gång vi skall ses ;)

2 amningsbh:ar fick oxå följa med!

Dessa hittade jag på Kappahl som har bra pris nu på bh och trosor (25% rabatt).
När vår groda är ute och man vet exakt (?) vilken stl man har så skall jag köpa lite finare men nu i början så får dom här duga! :)


Vi satte oss även igårkväll och skrev ner massa punkter på vårat förlossningsbrev som skall med till barnmorskan imorgon!

Känns så overkligt men ändå så himla nära, svårt och sätta ord på känslorna.
Att detta händer mig, jag som aldrig skulle bli mamma och knappt tittat på barn innan eftersom det aldrig varit någonting som fascinerat mig och helt plötsligt så kretsar allting i mitt liv just nu kring vår kommande lilla prins! (Kanske inte riktigt allt men mycket, men ni förstår nog vad jag menar)! :)





Våran veckomatsedel kom aldrig upp igår (slarvmaja, jag skyller på min gravidhjärna för det får man när man är höggravid) ;)

Det här skall vi iaf äta denna vecka:

Måndag:
Potatismos, korv till R och bacon till mig samt rivna morötter.

Tisdag:
Broccolipaj med ädelost, sallad och bröd.

Onsdag:
Pasta med någon vegetarisk krämig sås (inte hittat något gott recept än).

Torsdag:
Rotfrukter i ugn, fläskfilé & pepparsås.

Fredag:
Hemgjord pizza.


Ikväll skall vi även lägga en liten beställning från Ikea med bla en amningsfåtölj till mig (vår soffa är inte den ultimata att sitta och amma i för min rygg som det känns nu tyvärr)!

Kram P!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards