Alla inlägg under september 2015

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 23 september 2015 15:09


R kom hem igårkväll efter jobbet med vårat nya bord och började nästan direkt att skruva ihop det.

Och jag måste säga att nu när det är på plats så är vi båda helnöjda.

Det känns mycket luftigare och harmonisk vid vår soffa nu  

 


Som sagt helnöjda (och sen inga vassa hörn för vår lilla groda i framtiden heller)  


Idag har jag mest tagit det lugnt, tagit en promenad, sov 1.5 timme mitt på dagen som var välbehövligt för sen blev jag betydligt piggare!


Men det känns att jag verkligen kommit in i en andra andning.

Dom första veckorna stressade jag mig igenom och undrade hur jag skulle hinna med allting innan vår groda kommer.

Sova mitt på dagen var en önskedröm.


Men nu så känner jag att jag måste stanna upp och ta vara på den här tiden, lära mig säga nej till saker och framför allt lyssna på kroppens signaler för den får faktiskt styra mig nu dom här sista veckorna som är kvar.

Och det bästa är att jag faktiskt gör det nu sen 1.5 vecka tillbaks! :)


Imorgon har jag redan varit hemma från jobbet 1 månad!

Läskigt vad tiden går fort, och den går fort även om man inte stressar märker jag nu!


Ikväll börjar även Bonde söker fru, skall ni titta?

Vi kommer absolut att kika på det, gillar det programmet och jag gillar Linda, mysig och jordnära tjej!:)


Har gjort chokladbollar till kvällsfikat :)

Önskar jag kunde säga att det var nyttiga raw bollar eller liknande men ikke, massor med smör och socker är dom fyllda med!

Det är ju länge kvar till Beach 2016 ;)

  




Risifruttin igår var absolut ingen större smakupplevelse!

Ingen av oss smakade nån större kolasmak på riset och hallonsåsen har man smakat på förut så nej, den var ingen hit för oss iaf!


Nu skall jag ta och börja med maten, spaghetti och köttfärsås på menyn och även om vi inte kommer äta förens runt kl 18 så börjar jag nu för den blir bara godare ju längre den får koka ned!  




Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 22 september 2015 17:45

Imorse låg jag kvar i sängen och såg Nyhetsmorgon och bara tog det lugnt (jag försökte iaf att ta det lugnt men det var nån inuti magen som var oerhört rastlös) ;)




 Städade upp lite här hemma och efter det vart jag upphämtad av R's farmor för lunch!

Vi kollade runt i lite olika affärer och sen hade vi lite ärenden att uträtta.
Jag köpte ett spjälskydd till barnsängen utav en tjej! :)






Igår så blev jag så sugen på ett nytt soffbord.
Ett runt vitt har jag spanat in så nu har jag lagt upp vårat till försäljning på Facebook med startbud på 250kr :)

Tycker det är jättefint men är ändå sugen på nått nytt( kanske ångrar mig totalt när graviditeten är över)?!

En nyhet fick följa med hem från affären!

Dom brukar släppa en nyhet till varje vinter och iår så var det med smaken koladröm med hallonsås :)
Älskar nyheter så den ser jag fram emot sen ikväll! :)

R jobbar över idag men är nog strax färdig så jag skall börja med maten och sen så skall jag krypa ner i ett bad! :)

Har haft konstig värk i ryggen sen igår och är lite rädd att det har med njurarna att göra!
Googlade lite igårkväll (är väl inte det smartaste, jag vet) men det vettigaste jag fick fram då var att livmodern tar numer sån plats i magen så det kan få dom övriga organen att bli lite ihoptryckta och det kan känns obehagligt!
Får avvakta och se helt enkelt!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 21 september 2015 14:55

Min förkylning är absolut på bättringsvägen men är ännu väldigt täppt i näsan och ganska hängning och blir trött och anfådd för minsta lilla så det tar lite tid när jag ska göra någonting! :)
Jag räknar med att vara fullt frisk till på onsdag igen för då har jag varit sjukt en vecka!

Idag har jag städat 2 av 3 garderober och möblerat om i våran byrå eftersom vår lilla groda hade fått en av dom understa lådorna men det är för svårt för mig att komma åt den nu så hans kläder fick flytta upp en våning och R's tröjor ner! :)

Sen har jag även börjat packa ner lite småsaker i vår BB väska till mig!

Energi säger alla att man behöver så då får vi packa ner det! :)
Skall köpa mera godis sen (tror jag) och en gräddfil till chipsen skall oxå med (älskar att dippa dom chipsen i ren gräddfil)!

Redbullen är till R för jag tycker inte om varken smaken eller lukten av redbull.

Värmedyna, amningskupor och amningslinnen är sånt som kan packas redan nu!
Skall köpa på mig bh:ar oxå men just nu är dom jag tänkte köpa på hm slut på hemsidan :(

Läppsyl säger alla att man inte får missa för man blir tydligen jättetorr om läpparna av lustgasen, så då tar jag med lite olika sorter och provar vilket som är bäst!

Hudlotion och min ansiktsspray för torr luft är oxå självklara i väskan!

Sen skall jag även fylla upp dom små reseförpackningarna ikväll med schampo, balsam, dag & nattkräm!

Necessären skall ju givetvis oxå med men den får vänta med att bli nedpackad!
Skall även färga fransarna innan för man kanske inte orkar sminka sig där nere?!

Nu skall jag äta lite mellanmål och vila en stund på sängen innan det är dags att börja med maten!

Bokade även upp tvättstugan ikväll så vi får bort lite tvätt.

Vissa stunder på dygnet är magen verkligen stenhård, och just nu är en sån stund!

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 20 september 2015 20:46

I lördags skulle vi ha varit nere och ätit frukost på Hotell Solhem men eftersom jag ännu inte är riktigt frisk och hormonerna inte är helt hundra så hoppade vi över det och jag fick lägga mig på sängen och vila innan vi åtminstone kunde åka ner på stan för att köpa presenter till Jennifer som fyllde år!

Hon hade bakat så god ananaspaj (lite av hennes specialitet) som hon bjöd oss på!

Sen åkte vi hem och jag la mig på sängen och somnade nästan direkt och R blev upphämtad av Anders för dom skulle dricka öl och kolla på hästar!

Jag hade en väldigt lugn kväll framför tv:n och sen gick jag och la mig rätt tidigt, kroppen vill inte riktigt släppa taget om den här förkylningen :(

Idag var jag iaf lite piggare så vi kunde åka ner och äta en mysig frukost!




Åkte förbi R's kompisar och fikade och gosade med deras lilla mops!


 

Sen handlade vi och kikade runt i lite affärer men sen bar det av hemåt för lite stödvila och jag plockade litegrann på vår baksida!




Söndag har blivit lite av en pizzadag för oss så även denna söndag :)

Tog en barnpizza men orkade bara halva, börjar bli trångt med plats i magen nu!

Efter det så började vi att packa en av BB väskorna  

Vi kommer ha två väskor med oss, en till oss och en till W så vi började lite smått med hans!

2 Bodys i stl 50
2 Bodys i stl 56
2 pyjamaser i stl 50
3 par strumpor
2 mössor
1 par byxor
1 overall att åka hem i!

Sen så har vi även lagt ner blöjor, våtservetter, babynestet skall självklart med, hans lilla filt skall oxå packas ner men vi vill sova med den ett tag till så den får våran doft ännu mer.

Imorgon skall jag börja packa ner lite saker till mig i vår väska!


Gigantiskt mage när man ser den ifrån mitt håll!!


Lovade ju även att lägga upp vår veckomatsedel för nästa vecka och såhär ser den ut!

Måndag:
Korvstroganoff med ris (jag gör en egen på vegetarisk korv eftersom jag inte äter vanlig korv).

Tisdag:
Blir det Lax i ugnen med Abbas citronsås och pressad potatis.

Onsdag:
Köttfärssås och spaghetti (och då skall jag även frysa in köttfärssås som vi skall ha till våra matlådor till BB).

Torsdag:
Majsoppa och pannkakor.

Fredag:
Tacos.

Nu är det snart dags för söndagsfilmen som vi skall se på och äta lite godis till (åt aldrig något igår)!

Hoppas ni har en skön söndagskväll!

Stor kram!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 september 2015 18:00


Kikade omrkring lite på Jollyroom efter påslakan till spjälsängen och det finns verkligen massor som är jättefina sen finns det dom som är hur hemska som helst!

Men det är tur att alla tycker olika för då finns det ju verkligen nånting till alla :)

  

Här plockade jag ut några av dom som jag fastnade för som föll mig i både färg och smak!


Stjärnorna hittar ni här och här och det rutiga finns här och det med turturduvorna finns 

här!


Kram P!



Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 september 2015 13:14


Nån mer än jag som älskar denna superenkla efterrätt som man kan variera i det oändliga med i princip vilken smak som helst?!


Jag hittade ett recept inne på Jennys matblogg idag som hon tipsade om med geléhallon, så det måste jag testa ikväll!




Chiapuddingen smakade vi på igår när vi spelade Yatzy och jag skall pröva ett annat recept till innan jag dömer ut det totalt men jag kan ju säga att jag har ätit betydligt godare saker ;)




Till middag ikväll blir det Lasagne och lite sallad sen skall vi mysa ner oss i soffan med chips och dipp  

Hoppas att jag kommer kunna äta nånting iaf eftersom min hals ömmar så fruktansvärt! 


Kom på att jag har ju missat att lägga upp våran veckomatsedel och det känns lite fånigt att kasta upp den nu :)

Men nästa vecka så kommer den upp :)



Nu skall jag äta lite mellanmål sen så känns det som att jag kommer somna i soffan igen till någon dålig såpa!

 


Kram P!


 

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 18 september 2015 09:48



Fredag och då går vi såklart in i en ny vecka och nu är vi i startgroparna på V.35 och då står det såhär om bebisen!

 


Och om mig som mamma står det att broskbensfogarna börjar mjukas upp pga östrogenet och ett hormon som heter relaxin och det kan göra så man får ont i ryggen och i bäckenet.

Barnets tyngd får bäckenet att vidga sig inför förlossningen och är man omföderska så har bebisen oftast lagt sig tillrätta och det har ju vår plupp redan gjort   


Sen står det att man skall gå igenom förlossningsbrevet och det skall vi göra på nästa möte.




I min andra app så står det att han nu ökar 25-30 gram om dagen och det lilla hjärtat tickar på i ca 120-130 slag i minuten!


Och nu börjar det bli ont om plats (ja tack, det märks!) för han där inne, det lilla lårbenet är 6,5 cm långt och rörelserna kan börjas kännas helt annorlunda.


Om mamman så står det att man kan få klåda i synnerhet på magen, i handflatorna och under fötterna.

Det enda jag märkt är att det kliar jättemycket på magen emellanåt men dock inga tecken på klåda (om det nu skall vara några synliga tecken?!)


Jag kan även känna mig stor och klumpig och bli lätt irriterad för att magen ofta är i vägen och armarna är för korta.

Sen så kan det vara  svårt att hitta en bekväm sovställning, så man får förska sova på sidan med massor med kuddar som stöd.


   

Hur känner jag mig just nu då?!


Förutom min förkylning (idag har jag tom tappat rösten) så är jag fruktansvärt trött, när klockan är 21 så har jag oftast redan somnat i soffan (men i nättras så var jag vaken mellan kl 01-04.30 så det är väl kanske inte så konstigt att man är trött på kvällen då).


Det är ibland ett sånt tryck nedåt så jag måste sätta mig eller stanna upp med det jag håller på med, och det är lite obehgaligt när det blir så för då känns det som att han är halvvägs ute!


Är glad att jag inte har någonting alls inplanerat så jag kan vila och ta det lugnt hela dagen och hopppas förkylningen släpper! 


Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 17 september 2015 19:00


Fick ett sms ifrån Bubbleroom med lite höstpepp och då får man 20% på hela sin order om man uppger koden: AUTUMN och den gäller 17-18 september!


Har satt ihop några mysiga hösttröjor som jag gärna hade haft nu i höst.

 


Dom beiga hittar ni här och här, och dom gråa finns här och här!



Kram P!





bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards