Direktlänk till inlägg 28 november 2016

Måndag

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 28 november 2016 21:20

Hej på er!

Vilket kanonväder vi fick starta denna vecka med här på ön idag =)

Strålande sol och snö som ännu låg kvar från igår som lyste upp så fint när vi klev upp i morse.

Återgiven är jag SÅ imponerad utav W. Han vaknande runt kvart över sex men låg snällt kvar brevid mig i sängen fram till kl 08 =)
Som jag älskar att han är så gosig på morgonen och inte behöver upp och äta direkt (men såfort jag frågar om vi skall äta frukost så blir han helt tokig och skall ut i köket direkt).
Jag passar verkligen på att njuta varenda morgon till M A X för man vet ju aldrig när man får uppleva den sista mysmorgonen med honom=)

Efter morgonbestyren så styrde vi vagnen mot min favorittant för lite förmiddagsfika. Det var SÅ länge sen vi var där nu och trots att vi bor så nära blir det sällan fika nuförtiden efter vår flytt tyvärr.
Men som med alla pensionerade tanter (dom har ju SÅ fullt upp jämt?! samma med min farmor);)
så var hon ju såklart bjuden på fika hos en annan granne så vi fick skjuta fram det! =)
Det blev istället en sväng till affären för att handla hem kanel så jag kunde sätta ihop girlanger utav mandarinerna & äppelskivorna =)

Ett snabbt och billigt sätt att pynta nu till jul =)
Annars så höll vi oss inne resten av dagen. När han sov middag så somnade jag på sängen.
Så himla skönt.

Men sen blev det full fart. Kolor skulle slås in i papper, julklappar skulle beställas och jag skulle få i mig lite mat också innan han återigen slog upp sina blå =)

Det gjorde han med dunder och brak vid halv 3 och sen var det full fart fram till läggdags.
Då passade jag och R på att pussla ihop det sista till hans kalender.

Det kommer förhoppningsvis upp bild på den imorgon =)

Nu har vi sett klart Sofias änglar, och alltså vilka änglar dom är i det programmet. Så mycket fint dom ordnade för denna familj som verkligen var i behov utav renovering!!
Hoppas verkligen detta kommer att bli en evighetserie för det behövs verkligen känns det som.

Nu skall vi smita in och lägga oss. W verkar inte riktigt komma till ro ikväll så vi får se hur natten blir.
Imorgon väntar musiklekis och det ser vi fram emot massor =)


Ha en fin kväll.

Kram P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Jag har flyttat min blogg till nouw och nya adressen är: nouw.com/minvardagibilder     Jag hoppas att ni hänger med dit istället =)     Kram P   ...


Hej på er! Jag har ju nämnt tidigare att W vaknat kl 05 senaste dagarna, och såfort jag nämner hans sömnvanor så ändras dem känns det som ;) Imorse sov han nämligen till halv 7 och det resulterade i en utvilad mamma. När klockan var halv 10 ...

Godnatt ;) Känns lite så efter att återigen ha vaknat utav bus och skratt kl 05.15 av mini som är HUR pigg & glad som helst den tiden på morgonen! Han (och vi ) är fortfarande lite förkylda men det spelar tydligen ingen roll ;) Han fick se lit...

  Hej på er! Det blev en tidig morgon här, redan runt kl 05 vaknade W så efter en stund vaken så fick han se två avsnitt utav Pippi Långstrump i sängen och sen gick vi upp och åt frukost. Det börjar bli så ljust nu på morgonen så det är svårt att "lu...

Godkväll! Jag vaknade upp i nättras kl 04 med världens halsont så det är frågan om vi inte åker på förkylning hela familjen. W har fått rethosta och är väldigt tät och R är inte så jättepigg heller. Jag har kokat ingefärshots ikväll så nu sk...

bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards