Alla inlägg under november 2016

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 7 november 2016 19:58

Ja jäklar i det, så mycket snö vi hade fått i nättras med! :)
Undrar om det får ligga kvar eller om det kommer att försvinnna?!
Ja det återstår att se! :)

W sov till 07 sen låg vi och mornade oss till halv åtta! :)

Varje morgon är jag lika imponerad av honom hur han kommer och lägger sig nära och sen bara ligger still och myser.
Det är en sån himla mysig stund som vi verkligen uppskattar båda två! :)

En annan sak han har börjat med är att ta sina pyjamasbyxor som hänger på sin spjälsäng (jag tar alltid av honom dom när han sover i vår säng för att han inte skall bli för varm) och ger dom till mig när jag frågar om han kan hämta dom! :)
Jag berömmer honom massor och han blir SÅÅ glad och sitter och slår sig på låren och skrattar massor! :)


Idag efter lite lek och bus så skulle jag bara svara på ett sms så vi satte oss i fåtöljen efter att vi var klara med morgonbestyren och då tog det inte många minuter innan han somnade på mitt bröst! :)
Så där satt vi från kl 10 fram till kvart i 1 när jag väckte honom! :)
Då åt han lunch och sen blev det en sväng till affären för det är ju kladdkakans dag idag så det passade vi på att svänga ihop! :)

Det blev en med saffran och vit choklad som är min personliga favorit! :)
Jag tar även ut den när den är riktigt kladdig för då är det som allra godast! :)

Jag svängde även ihop lakritskola med flingsalt uppepå! :)

Det blir nog en omgång till innan jul för jäklar vad gott det blev! ;)

Nu skall vi kika lite på tv och kl 21 skall vi se på kniven mot strupen för då är en gotländsk pizzeria med i programmet (som för övrigt har SÅ god pizza!!) :)

Önskar er en fin kväll! :)

Avslutar med en busig bild på W och min lilla pall i köket! :)
Nu är han inne i en period där han M Å S T E välta ljuset någongång om dagen! :)
Han har inte brytt sig om pallen på jättelänge men nu så, är det dags igen! ;)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 6 november 2016 20:41

Idag har vi inte gjort många knop inte.
Vi (eller W och R) tog sovmorgon till kl 08, själv vaknade jag kl 06 men jag låg och slösurfade och lyssnade på små, små andetag bakom min rygg så det gick absolut ingen nöjd på mig! :)

När vi kom upp och slog på radion till frukosten så var det klass två varning utfärdat över ön och det skulle falla så mycket som 2 dm snö!

Såhär såg det ut när vi drog upp persiennerna!

Vi myste framför tv:n till Disneydags efter frukosten, busade med W, plockade lite, vek tvätt, R lagade lunch till honom och sen fick han sova middag! :)

Då slöade vi i soffan och bara tog det lungt! :)
Så skönt med sånahär dagar ibland! :)

R lagade middag och sen tog vi oss ut på en promenad till affären i snöslasket! :)
Jag handlade senapspulver så jag kunde göra farmors senap! :)


Nu skall den bara stå till sig sen så är den redo att ätas upp! :)
Kanske blir ett par laddningar till innan jul för att ge bort i present om den blir bra! :)

W har såklart söndagsbadat och nu sover han så vi har ätit scones och kikar lite på tv! :)

Men det blir en tidig kväll för mig, fanns ingenting bra att titta på så jag skall lägga mig och lyssna på en podcast istället! :)

R skall se Johan Falk men dem filmerna tilltalar inte mig, nej tacka vet jag Beck! :)

Jag hoppas ni har haft en mysig dag idag! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 5 november 2016 20:24

Efter en heldag i Fårösund så har vi nu landat hemma och W sover så vi skall kika på Så mycket bättre innan det även är dags för oss att gå och lägga oss! :)

Vi hade som plan att fika på kupan när vi kom ut men eftersom det var röd dag idag så var det stängt!
Men då hade loppisen nere vid färjan öppet så vi gick in dit en sväng! :)

Jag fyndade mini pepparkaksformar som var SÅ söta! :)
Jag hade själv miniformar som liten så det skall bli kul att även W får ha små formar att baka med i framtiden! :)

Vi åkte sen hem till min farmor och fikade! :)
Jag fick receptet på hennes hemgjorda senap så det skall jag göra till jul! :)

Vi gick ner till sjön med pappa så W fick sova middag men jissus så det blåste, man fick knappt luft!!

Mamma bjöd på middag och när vi ätit upp så kikade Jennifer med familj förbi!! :)

Efter maten så var vi bjudna hem till min mormor på glöggfika! :)
Det var SÅ gott att få dricka glögg och så hade hon bla bakat saffransmuffins med vit choklad i, perfekt för mig att iaf få stilla mitt saffransbegär litegrann! ;)

Vi skulle även ha åkt förbi Jennifer och Robert efteråt men W blev så trött och då valde vi istället att sätta oss i bilen och åka hem så han kunde få sova! :)

Hoppas ni har haft en fin allahelgona dag!

Avslutar med en bild på W när vi var påväg ut imorse och det ännu var relativt ljust utomhus! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 4 november 2016 20:13

Vår lilla prins slog upp ögonen redan vid halv 7 imorse men fick snällt ligga kvar i vår säng tills kl blev 7 för jag hade ingen lust att gå upp innan det! ;)
Som TUR är så det går faktiskt att få honom och mysa/morna sig i en halvtimme innan uppstigning! :)

När vi ätit frukost så tog vi en promenad till affären, för N Å G O N var ju med i tidningen idag! :)




Stolt som en tupp var jag ju såklart över min lilla älskling som poserade med sitt finaste leende på framsidan utav tidningen! :)

När vi sen kom hem så väntade Mikaela och lilla Alva här så vi kunde fredagsfika! :)
Supermysigt och barnen busade av sig ordentligt innan det var dags för dem att gå hem och äta lunch! :)
W fick ärva en overall utav Alva (i samma märke som han/jag vann ifrån Kappahl)! :)

Tack snälla ni!! :)

När W ätit och sen sov sin lilla lur så passade jag på att (äntligen!!) åka och hämta ut min Stelton kanna som varit restad SÅ länge på Mio!

R har varit hemma från jobbet idag eftersom han är förkyld så ni inte tror att jag lämnade W själv hemma! ;)

SÅ fin och jag är så himla nöjd med färgvalet!
Nu skall jag fixa lite i köket så det får en given plats (nånstans) och inte blir inställd i ett skåp! :)

Dem hade så mycket fint inne på Mio men jag höll mig ifrån att köpa någonting trots att jag blev så himla sugen på en jättestor fin tekopp som hade varit perfekt nu i vinter!

Tvättstugan var bokad nu eftermiddag så det har blivit några vändor dit.
Vi har ätit taco och W fick också äta det idag!! :)
Köttfärsen till honom tog vi av innan vi kryddade den så han fick bara pyttelite krydda på sin (det är ju så mycket tillsatser i den blandningen)!

Han mumsade på så det verkade vara uppskattat! :)

Nu sover han gott och vi skall kika lite på tv! :)
Det blir en tidig kväll för imorgon är planen att åka ut i skaplig tid till Fårösund! :)


Avslutar med en bild från imorse när vi drog upp persiennerna och fick se att det låg lite snö kvar på marken! :)

Nu är dock dessa flingor ett minne blott! ;)

Hoppas ni har en fin kväll! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 3 november 2016 14:37

Nej men vi har faktiskt fått lite snö (hagel?) idag men det är ingenting som ligger kvar, iaf inte i Vibble!

W har sovit i snart 3 timmar på mitt bröst, han vägrar att vakna! :)
Men det är så mysigt att ha honom nära så det gör ingenting! :)

Vet ni då?!
Jag måste få skryta lite med min tur på instagram! :)
Igårkväll blev jag vinnare utav en klocka ifrån arton95.se och idag hade jag fått mail utav Santamaria att jag var en utav vinnaren som kammande hem en köttbullekrydda som en känd matbloggare (matplatsen) tagit fram! :)
Så det skall bli kul att få prova den tillsammans med hennes recept, (måste ju våga mig på något annat recept nångång!) ;)

Längtar tills dessa saker kommer hem nu! :)


Vi hade som plan att gå till affären idag och kika i tidningen om vi var med men jag har redan tagit reda på att vi faktiskt inte var med i någon utav tidningarna så vi stannar inomhus resten av dagen! :)
Satsar på affären imorgon istället! :)

Nu börjar min lilla prins att vakna så det börjar bli dags för V Ä L D I G T sen lunch för hans del! :)

Hoppas ni har en fin dag! :)

Stor kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 2 november 2016 19:19

Godkväll på er!

Hoppas att ni har haft en bra lillördag! :)

Jag och W har hängt med fina Josefin och Amanda på biblioteket idag! :)
Vi lånade Elsa Beskows tomtebobarnen och dessutom blev vi fotade utav tidningen så vi får gå upp till affären imorgon och se om vi är med! :)

W kröp omkring på golvet så fotografen frågade om han fick fota honom och självklart fick han det! :)
Jag var själv med ofta i tidningen i olika sammanhang som liten och det är alltid kul att se tillbaks på såna urklipp! :)

Vi lunchade där innan vi åkte hem till Josefin och fikade! :)
Hon var så pysslig och gjorde chokladbollar till kaffet och vi fick fika ifred medan barnen sov! :)

Utanför så var det ett riktigt november väder, regn och blåst och när sen hennes mamma kom så berättade hon att det var snöblandat regn i luften!
Har sett på instagram bilder att snön dykt upp på lite olika ställen runtom i Sverige så vi får väl se när den kommer till ön! :)

När barnen vaknat så var det bus & lek på schemat innan det var dags att tacka för oss och åka hem! :)

När vi kom hem så hade W's julstrumpa kommit på posten! :)

Jag var ju ute i Fårösund förra veckan för att jag och pappa skulle fixa med en sak till W!

När han kom på kalaset i lördags så hade han med sig den, och det är nämligen en adventskalender som jag bara skall måla och sätta spik i så skall han få en liten julklapp varje dag fram till jul så skall vi införa det som en mysig jultradition för honom! :)

Nånstans på den skall jag då även fästa julstrumpan! :)

Nu håller R på att lägga vår lilla prins (det låter som det går sådär för jag hör mest pratbubblor ifrån sovrummet) ;)

Jag har suttit och beställt saker ifrån mambaby! :)
Jag vann nämligen ett presentkort på instagram på 500kr så det var riktigt kul att sitta och plocka ihop lite saker! :)

En annan sak som är väldigt roligt är en grej jag och W skall iväg på imorgon! :)
Jag kommer att berätta lite mer om det närmare jul! :)

Nu väntar lite tv innan jag skall gå och lägga mig! :)

Ha en jättefin kväll! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 november 2016 19:29

Fast det är inte bara jag som har regn hos mig utan det regnar över hela Gotland och har gjort H E L A dagen så vi har hållt oss inomhus idag! :)
Vi har vilat, busat, sett tv och bara tagit det lugnt!
Det är svårslaget med såna här mysdagar inomhus när han är lite extra gosig! :)

Idag kom R hem från jobbet och sa att han började känna sig förkyld så nu är det väl tyvärr hans tur!

Han ligger just nu i badet och jag har precis lagt lilla W och skall se lite på tv men vill egentligen bara krypa ned i sängen och sova! :)

Hoppas ni har haft en fin dag! :)

Avslutar med en suddig busbild på en nyvaken liten kille i eftermiddags! :)

Kram P!

Av Pamela Falkenborg Enderberg - 1 november 2016 10:38



Lite julinspo 1 november funkar väl?! :)

Har kikat på Lagerhaus och hittat lite fint! :)

Det är en affär som jag saknar här på ön faktiskt! 


 


Denna girlang finns här!  


 


Detta fina ljus som räknar ned dagarna finns här!


 


Ettiketter är ju altid bra, om man inte är så duktig på att skriva fint själv! :)

Här hittar ni dem! :)


  


En mini kalender som man öppnar varje adventssöndag! :)

Här finns den! :)


 


Klassiska röda ljus är ju ett måste!

Här finns dem!



Kram P!




bloggportalen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

11 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards